Äntligen en batteridriven fjärrlogger!

Pressmeddelanden   •   Maj 23, 2018 13:18 CEST

Under många år har vi fått önskemål om en fjärrlogger som inte kräver nätspänning. Nu kan vi äntligen erbjuda en fjärrlogger med batteritid upp till flera år.

LogBox BLE - en helt ny logger med stora valmöjligheter

Pressmeddelanden   •   Feb 09, 2018 10:45 CET

LogBox BLE - en helt ny logger med stora valmöjligheter. Nu finns möjlighet till batteridriven mätning med termoelement. Avtankning görs via bluetooth direkt i en app eller via datormjukvara. LogBox BLE har totalt tre analoga och en digital ingång och är dessutom försedd med display.

Fuktkalibrering vid valfri temperatur i egen kammare

Pressmeddelanden   •   Dec 08, 2017 11:02 CET

Nu är det ännu enklare att kalibrera. Sedan oktober erbjuder Intab kalibrering av relativ luftfuktighet i egen avancerad fuktkammare med möjlighet att styra temperaturen.

Vad ska jag tänka på inför en kalibrering?

Blogginlägg   •   Jun 13, 2018 14:21 CEST

Vi ska skicka in våra loggers för kalibrering. Vad ska vi tänka på? Vår expert svarar på en av era vanligaste frågor.

Hur ont gör det att falla på lekplatsen?

Pressmeddelanden   •   Maj 29, 2018 13:14 CEST

Enligt Socialstyrelsen och DN skadas 42 barn varje dag på lekplatser i Sverige. Med Intab Wireless HIC-mätare är det enklare än någonsin att kontrollera den kritiska fallhöjden, och hårdheten i marken. Med andra ord, hur ont det gör att falla från lekplatsen.

Vad är för- och nackdelarna med fjärrmätning?

Blogginlägg   •   Apr 25, 2018 14:23 CEST

Vi funderar på att köpa in loggers som kan skicka data till webben, men är lite osäkra på om det lämpar sig för oss. Vad är egentligen för- och nackdelarna med att fjärrmäta?

Bör jag mäta luftfuktighet?

Blogginlägg   •   Apr 11, 2018 09:16 CEST

Cirka 10% av flerbostadshusen i Sverige har fukt- eller mögelproblem. I samband med en temperatur och/eller koldioxidmätning bör du även mäta fukt.

Mina kunskaper om mätning är otillräckliga, har ni några tips på vägen?

Blogginlägg   •   Mar 21, 2018 13:50 CET

Är man inte så insatt i mätning är det inte alltid så enkelt att utföra den på rätt sätt. Det finns en rad hjälpmedel för att underlätta för dig – oavsett kunskapsnivå.

Fråga experten: Hur mäter man sin elanvändning?

Blogginlägg   •   Feb 14, 2018 10:41 CET

​Kanske har du lagstadgade krav på dig att bli mer energieffektiv, eller så vill du helt enkelt spara el ur ekonomisk- eller miljösynpunkt. Oavsett gäller det att ha koll på hur man faktiskt mäter sin elanvändning.

Vad är en lämplig fuktnivå inomhus?

Blogginlägg   •   Jan 18, 2018 08:06 CET

Detta är en av våra vanligaste frågor, och många är oroliga för fukt inomhus. En anledning till att det är en så vanlig fråga är nog för att svaret beror på vilka prioriteringar som är viktigast för just er.

Kontaktpersoner 4 kontaktpersoner

Om Intab Interface-Teknik AB

Center of Excellence - Mät, analysera och förstå

Intab Interface-Teknik är ett resurscentrum för mätteknik, ett Center of Excellence. Vi tillhandahåller mätinstrument och en gedigen kunskapsbank kring mätteknik.

Adress

  • Intab Interface-Teknik AB
  • Gjutarevägen 1
  • 443 61 Stenkullen
  • Sverige
  • Vår hemsida