Äntligen en batteridriven fjärrlogger!

Pressmeddelanden   •   Maj 23, 2018 13:18 CEST

Under många år har vi fått önskemål om en fjärrlogger som inte kräver nätspänning. Nu kan vi äntligen erbjuda en fjärrlogger med batteritid upp till flera år.

LogBox BLE - en helt ny logger med stora valmöjligheter

Pressmeddelanden   •   Feb 09, 2018 10:45 CET

LogBox BLE - en helt ny logger med stora valmöjligheter. Nu finns möjlighet till batteridriven mätning med termoelement. Avtankning görs via bluetooth direkt i en app eller via datormjukvara. LogBox BLE har totalt tre analoga och en digital ingång och är dessutom försedd med display.

Fuktkalibrering vid valfri temperatur i egen kammare

Pressmeddelanden   •   Dec 08, 2017 11:02 CET

Nu är det ännu enklare att kalibrera. Sedan oktober erbjuder Intab kalibrering av relativ luftfuktighet i egen avancerad fuktkammare med möjlighet att styra temperaturen.

Fråga experten: Varför ska man mäta effektfaktor?

Blogginlägg   •   Okt 03, 2018 08:37 CEST

​Med anledning av de höjda elpriserna är det många som funderar på hur de ska dra ner på sin energianvändning. Där är effektfaktorn viktig för att få en så korrekt bild av situationen som möjligt. Effektfaktor är ett mått på hur effektivt energin används. Av den strömmen som används kommer nämligen inte allt till nytta.

Varför måste man mäta stötar så snabbt?

Blogginlägg   •   Sep 19, 2018 09:16 CEST

Vi får ofta frågan om vad som är en lämpligt samplingsintervall när man vill mäta stötar och vibrationer. Svaret är att det beror lite på vad man vill få ut av mätningen. För att mäta stötar och vibrationer används våra MSR-loggers.

Effektiv övervakning av transporter

Pressmeddelanden   •   Sep 17, 2018 12:33 CEST

​Vill du övervaka din transport för att se att den inte utsatts för omild behandling på vägen? Intabs transportlogger MSR175 är framtagen för att logga det som är viktigt att veta under en transport, exempelvis stötar och temperaturväxlingar.

Vad ska jag tänka på inför en kalibrering?

Blogginlägg   •   Jun 13, 2018 14:21 CEST

Vi ska skicka in våra loggers för kalibrering. Vad ska vi tänka på? Vår expert svarar på en av era vanligaste frågor.

Hur ont gör det att falla på lekplatsen?

Pressmeddelanden   •   Maj 29, 2018 13:14 CEST

Enligt Socialstyrelsen och DN skadas 42 barn varje dag på lekplatser i Sverige. Med Intab Wireless HIC-mätare är det enklare än någonsin att kontrollera den kritiska fallhöjden, och hårdheten i marken. Med andra ord, hur ont det gör att falla från lekplatsen.

Vad är för- och nackdelarna med fjärrmätning?

Blogginlägg   •   Apr 25, 2018 14:23 CEST

Vi funderar på att köpa in loggers som kan skicka data till webben, men är lite osäkra på om det lämpar sig för oss. Vad är egentligen för- och nackdelarna med att fjärrmäta?

Bör jag mäta luftfuktighet?

Blogginlägg   •   Apr 11, 2018 09:16 CEST

Cirka 10% av flerbostadshusen i Sverige har fukt- eller mögelproblem. I samband med en temperatur och/eller koldioxidmätning bör du även mäta fukt.

Kontaktpersoner 4 kontaktpersoner

Om Intab Interface-Teknik AB

Center of Excellence - Mät, analysera och förstå

Intab Interface-Teknik är ett resurscentrum för mätteknik, ett Center of Excellence. Vi tillhandahåller mätinstrument och en gedigen kunskapsbank kring mätteknik.

Adress

  • Intab Interface-Teknik AB
  • Gjutarevägen 1
  • 443 61 Stenkullen
  • Sverige
  • Vår hemsida