Wocfx6mkgcymterre9lm

Enkel övervakning av temperatur och fukt

Pressmeddelanden   •   Nov 06, 2017 11:34 CET

Har du problem med inomhusklimatet eller behöver du övervaka exempelvis en lagerlokal under en period? Ett enkelt sätt är att hyra en fjärrmätande logger.

Xdn0kuo4ru3yhndccr9c
Ebakxbk2rgvr0ti9yxuf

Batteridriven temperaturlogger för avläsning via webben

Pressmeddelanden   •   Okt 09, 2017 07:45 CEST

​En batteridriven datalogger med SIM-kort, som också har lång batteritid, har länge varit efterfrågat. Med Cloud Logger är nu detta möjligt. Loggern, som har batteritid på upp till ett år, skickar mätdata två gånger per dygn till en molntjänst.

Dtth5fpcbgzb1zidfji2
Nudzfxgl9gytlqteukpi

En väska för alla skolor

Pressmeddelanden   •   Apr 20, 2017 10:50 CEST

Många skolor har enligt dokumentation en god ventilation, men denna information bygger ofta på mätningar gjorda vid installationstillfället eller från flera år tillbaka. God ventilation är resultatet av regelbundna mätningar och underhåll. Därför har Intab har satt ihop tre skolväskor speciellt utformade för mätningar på skolor för att kunna säkra inomhuskvaliteten för elever och personal.

Txjpoostlyudhtbjjzr3

Fråga Experten: Varför mäta operativ temperatur?

Blogginlägg   •   Nov 22, 2017 09:07 CET

När man använder vanliga temperaturloggers mäter man luftens temperatur, men den temperaturen tar inte hänsyn till drag eller strålning från kalla och varma ytor. För att ta reda på den temperatur som människan upplever behöver man mäta den operativa temperaturen med förslagsvis en globgivare. Globgivaren tar hänsyn till både luftens temperatur och strålningstemperaturen från omgivande ytor.

Otagz21n7mft8xfcvxl5

Fråga Experten: Vad är en tidskonstant?

Blogginlägg   •   Nov 08, 2017 09:04 CET

Vår expert Magnus svarar på frågan om vad en tidskonstant är och hur det påverkar mätningen med dataloggers.

Ljz0p6inhekbdoizsqtw

Fråga Experten - Vad är daggpunkt?

Blogginlägg   •   Okt 19, 2017 14:02 CEST

Niklas svarar på en av våra vanligaste frågor - Vad är daggpunkten och hur beräknar jag den?

Kho8fcx0gxoprnpglp3s

Rekordstort intresse för dataanalys

Nyheter   •   Okt 10, 2017 14:19 CEST

Extrainsatta seminarier och besöksrekord när det pratas om mjukvaran Easyview 10 på Industrimässorna i Kista.

Evt2kouw5pq0safgiv1k

Fråga Experten- Vad är IoT, och vad kan jag använda det till?

Blogginlägg   •   Okt 04, 2017 09:14 CEST

Vår expert Lina svarar på en av våra vanligaste frågor från våra kunder- Vad är IoT, och vad kan jag använda det till? IoT, Internet of Things, eller sakernas internet på svenska, är teknik som kommunicerar via internet för att hjälpa användaren. Informationen från tekniken kan användas för att minska t.ex sin elförbrukning/ventilation eller förbättra kvaliteten.

Yigjvhf91p924xbnyiup

Vilken givare är bäst, PT100 eller termistor?

Blogginlägg   •   Sep 20, 2017 14:02 CEST

Vdzlwknkikr9w2gdysgo

Fråga Experten - Vad behöver jag tänka på innan jag startar ett mätprojekt?

Blogginlägg   •   Sep 06, 2017 10:20 CEST

Vår expert svara på era frågor, denna gång om vad man bör tänka på inför ett mätprojekt. När vi rådgör om lämpliga lösningar med våra kunder försöker vi alltid ha en hållbarhetsvinkel i dialogen. Vi tycker att det är viktigt att den lösningen är optimal både ur ett kort och långt perspektiv.

Kontaktpersoner 4 kontaktpersoner

Om Intab Interface-Teknik AB

Center of Excellence - Mät, analysera och förstå

Intab Interface-Teknik är ett resurscentrum för mätteknik, ett Center of Excellence. Vi tillhandahåller mätinstrument och en gedigen kunskapsbank kring mätteknik.

Adress

  • Intab Interface-Teknik AB
  • Gjutarevägen 1
  • 443 61 Stenkullen
  • Sverige
  • Vår hemsida