En unik samling semesterhus presenteras av Interhome

Interhome har inför sommaren 2012 gjort sitt yttersta för att presentera ett exklusivt urval av unika semesterboenden. Lokala experter har sökt högt och lågt, gjort spännande upptäckter, och noggrant undersökt olika alternativ. De har återvänt med romantiska lantgårdar, lyxiga hus, moderna lägenheter och slott värda en kung. Nu presenterar man några av de mest unika semesterhusen i Europa.

I Italien erbjuder Interhome idylliska semestermöjligheter på bland annat Amalfikusten och Sardinien. Andra områden där Interhome erbjuder spektakulära hus och lägenheter är i Puglia och Rom och Florens, där man hittar denna nyrenoverade lägenhet från 1300-talet. Den toskanska gästfriheten är omtalad, och här om någonstans har du möjlighet att få med dig ett par flaskor egenpressat vin eller lokalt producerad olivolja.

I Frankrike finns några av Interhomes mest speciella semesterboenden i Provence och på Côte d’Azur, men man kan även locka med lantgods och herrgårdar i Bretagne och Normandie. Eller varför inte ett slott i Bourgogne?

I Spanien finner du bland annat detta smakfulla hus på Costa Blanca och en 10-rumsvilla för 16 personer på MallorcaHus med egen pool bjuder ofta på en imponerande panoramautsikt över havet – en spektakulär bakgrund till simturen!

Ett lighthouse med egen båtplats? Ja, i Kroatien kan du bland annat hyra en fyr med egen båtplats och beach bar. För en alldeles speciell semester på Istriens landsbygd lockar kanske detta luxuösa hus med privat pool och plats för både mor- och farföräldrar. Istriens kust är beströdd med fina villor, utvalda efter dina behov, och vidsträckta landskap bjuder på tunga dofter av lavendel och rosmarin från kringliggande trädgårdar.