Interoute inkluderar NetApps molnlagring i Cloudstore

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2013 09:14 CEST

Snabb integration av den första dedikerade och skalbara NetApp-molntjänsten

Interoute, som äger och driftar Europas största molntjänstplattform, har utökat sitt erbjudande för skalbar lagring (Interoute Scalable Storage, ISS) med NetApp Storage Virtual Machines (SVM). ISS är tillgänglig via Interoute CloudStore, en onlinebutik där företag kan köpa applikationer som är integrerade med Interoutes Virtuella Datacenter (VDC).

– Vi har märkt en växande efterfrågan på NetApp-lagring som molntjänst och Interoute Virtual Data Center är en utmärkt plattform för våra kunder att kunna köra NetApp i molnet, säger Tim Waldron, chef för NetApp Cloud Solutions EMEA.

Genom integrationen av NetApp Storage Virtual Machines (SVM) i Interoute VDC, kan kunder på ett säkert sätt utöka sin lagringskapacitet i Europas största och mest säkra moln. Den dedikerade tjänsten, ISS NetApp SVM, gör att kunderna direkt kan ansluta sig på fler än 150 platser i hela Europa, genom Interoutes MPLS-tjänst. Företag får större flexibilitet att hantera sina data och program i en säker miljö och inkluderar faktureringsverktyg, direkt åtkomst samt möjlighet att välja var informationen skall lagras fysiskt, för att säkerställa att europeiska dataförordningar uppfylls.

– Dataintegritet och sekretess är av yttersta vikt när man väljer sin datastrategi. Genom att dedikerade NetApp SVM tillgängliggörs i Interoutes Virtual Data Center kan vi erbjuda marknadsledande, säker lagring i molnet, säger Joacim Hillervik, Nordenchef på Interoute.

En viktig fördel med ISS är att äganderätt och kontroll av data tillhör kunden. Möjligheten att välja i vilken stad data ska lagras i, när den ska flyttas och inte, är en grundläggande princip i Interoutes Virtual Data Center. NetApp SVM är inbyggt och tillgängligt i Interoutes fem virtuella datacenter placerade i Amsterdam, Berlin, Genève, London och Paris.

För mer information, vänligen kontakta:

Joacim Hillervik, vd för Interoute i Norden, mobil: +46 (0) 765 262 001,
e-post: joacim.hillervik@interoute.com

Stina Astner, nordisk marknadschef, mobil: +46 (0) 765 262 042,
e-post: stina.astner@interoute.com

Interoute Communications Ltd äger och förvaltar Europas största molntjänstplattform, som omfattar över 60 000 km av upplyst fiber, 10 hosting datacenter och 31 co-locationcenter med kopplingar till ytterligare 140 datacenter i Europa från tredjepart. Bland Interoutes kunder återfinns internationella företag, Europas stora telekomoperatörer och de största operatörerna i Nordamerika, Öst- och Sydasien samt myndigheter och universitet. Unified ICT är attraktivt för företag som vill ha en skalbar, säker och gränslös plattform för att bygga röst-, video- och datatjänster, men också tjänsteleverantörer i behov av hög internationell datatransitkapacitet och infrastruktur. Med etablerad verksamhet över fastlandet i Europa, Nordamerika och Dubai, äger Interoute även finmaskiga stadsnät runt om i Europas stora affärscentra.