Interoute lanserar CloudStore för affärsapplikationer - Alla tillämpningar levereras med Interoutes paneuropeiska nätverk och virtuella datacenter inbyggt

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2013 11:48 CET

Interoute, som äger och driver Europas största plattform för molntjänster, lanserar Interoute CloudStore, en butik och kunskapscentrum för infrastrukturtjänster och tillämpningar för företag som söker skalbar it-infrastruktur. Butiken är byggd ovanpå Europas största molnplattform med Interoutes Virtual Data Center (VDC) som bas. Interoutes CloudStore innebär en radikal förändring i hur it- och telekomtjänster levereras.

Via Interoute CloudStore kan företagens it-avdelningar, utvecklare av Software-as-a-Service (SaaS) tjänster, och även världens största webbplatser, köpa Interoutes nätverk och infrastruktur som en tjänst. Resultatet: en enastående skalbarhet och mångfald utan kompromiss i prestanda, datasuveränitet, säkerhet eller kontroll.

–  Interoute CloudStore ritar om spelplanen för molntjänster, säger Joacim Hillervik, vd för Interoute i Norden. Det är nästa generation av molntjänster genom att det inte kompromissar med vare sig datasuveränitet, integritet eller prestanda. Den kombinerar helt enkelt en skalbar och integrerad nätverks-, databehandlings- och lagringsinfrastruktur med alla de tillämpningar du behöver för att köra en modern it-miljö.

Interoute CloudStore omfattar grundstenarna för många affärskritiska lösningar, inklusive certifierade program från leverantörer som Microsoft, RedHat, Debian och Ubuntu.

–  Skillnaden med CloudStore ligger i leveransen, fortsätter Joacim Hillervik. Om du köper och kör en koncernövergripande mjukvara utan rätt plattform och SLA som stöd, riskerar du i praktiken produktivitet och säkerhet för dina affärsdata. Interoute CloudStore kompletterar plattformen och är en modell för framtiden för inköp av it-tjänster, men det är viktigt för företag att förstå vad som finns under plattformen. Med Interoute får man tryggheten med ett privat nät kopplat till vår CloudStore.

För mer information, vänligen kontakta:
Joacim Hillervik, vd för Interoute i Norden, mobil: +46 (0) 765 262 001,
e-post: joacim.hillervik@interoute.com
Stina Astner, nordisk marknadschef, mobil: +46 (0) 765 262 042,
e-post: stina.astner@interoute.com

Interoute Communications Ltd äger och förvaltar Europas största molntjänstplattform, som omfattar över 60 000 km av upplyst fiber, 9 hosting datacenter och 32 co-locationcenter med kopplingar till ytterligare 140 datacenter i Europa från tredjepart. Bland Interoutes kunder återfinns internationella företag, Europas stora telekomoperatörer och de största operatörerna i Nordamerika, Öst- och Sydasien samt myndigheter och universitet. Unified ICT är attraktivt för företag som vill ha en skalbar, säker och gränslös plattform för att bygga röst-, video- och datatjänster, men också tjänsteleverantörer i behov av hög internationell datatransitkapacitet och infrastruktur. Med etablerad verksamhet över fastlandet i Europa, Nordamerika och Dubai, äger Interoute även finmaskiga stadsnät runt om i Europas stora affärscentra.