Interoute utsedd av Gartner som ledande inom Managed Hosting

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2013 15:36 CEST

Interoutes CTO pekar på företagets unika kombination av skalbar infrastruktur, innovation och leveransförmåga som särskiljande gentemot konkurrenterna

Interoute, som äger och driftar Europas största molntjänstplattform, har utsetts som en av de bästa leverantörerna vad gäller förmåga att leverera sina tjänster. Gartner placerar Interoute i ledarkvadranten i Gartners 2013 Magic Quadrant for European Managed Hosting Providers rapport som publicerades den 19 juni.

Gartners rapport är sammanställd av analytikerna Tiny Haynes, Gregor Petri, Douglas Toombs, Bob Gill, Lydia Leong och Sammi Pine, som konstaterar: "det som väger tyngst för en managed hosting leverantör, är hur dess olika tjänsteerbjudanden ser ut och hur bra de levereras, vilket återspeglas i kundupplevelser och försäljning, support och drift”.

Rapporten fortsätter med att konstatera: "De i täten som visat att de har uthållighet på denna marknad kan ofta förnya sina befintliga produkter och är tillförlitliga vad gäller att tillfredsställa företagens behov. De har bevisat sin tekniska kompetens och förmåga att leverera tjänster till ett brett spektrum av kunder. De tar sig an olika kundfall med fristående eller integrerade lösningar".

Interoutes managed hosting och innovativa molnbaserade tjänster har lockat en mängd framstående kunder, som Deutsche Post och UEFA, som båda förlitar sig på Interoutes konvergerade nätverk och plattformar för att stödja sina affärstillämpningar och webbplatser, som UEFA.com.

–  Jag är glad över att Gartner har erkänt Interoute som en ledare bland europeiska leverantörer av Managed Hosting, säger Matthew Finnie, CTO på Interoute. Vi tror att vår position i Gartners Magic Quadrant är ett bevis på vår förmåga att förse våra kunder med innovativa tjänster, t.ex. Interoute Virtual Data Center, som pekar mot en avgörande förändring vad gäller hög flexibilitet, tillgänglighet och skalbarhet med bibehållen säkerhet och dataskydd.

Interoutes fibernät förbinder 30 länder, 102 städer, 10 datacenter, 31 co-locationcenter och med förbindelser till ytterligare 140 partnerägda datacenter, utgör detta tillsammans Europas största molntjänstplattform.

Hela rapporten kan laddas ner här: http://www.interoute.com/gartner-magic-quadrant-2013

För mer information, vänligen kontakta:

Joacim Hillervik, vd för Interoute i Norden, mobil: +46 (0)765 262 001 | joacim.hillervik@interoute.com

Stina Astner, nordisk marknadschef, mobil: +46 (0) 765 262 042 | stina.astner@interoute.com

Interoute Communications Ltd äger och förvaltar Europas största molntjänstplattform, som omfattar över 60 000 km av upplyst fiber, 10 hosting datacenter och 31 co-locationcenter med kopplingar till ytterligare 140 datacenter i Europa från tredjepart. Bland Interoutes kunder återfinns internationella företag, Europas stora telekomoperatörer och de största operatörerna i Nordamerika, Öst- och Sydasien samt myndigheter och universitet. Unified ICT är attraktivt för företag som vill ha en skalbar, säker och gränslös plattform för att bygga röst-, video- och datatjänster, men också tjänsteleverantörer i behov av hög internationell datatransitkapacitet och infrastruktur. Med etablerad verksamhet över fastlandet i Europa, Nordamerika och Dubai, äger Interoute även finmaskiga stadsnät runt om i Europas stora affärscentra.