Pressmeddelande -

Interrolls Crossbelt-sorter och modulära transportörplattform höjer effektiviteten för Youngones modemärke The North Face

24 augusti, 2017– Sant’Antonino, Schweiz. Youngone, en världsledande tillverkare av frilufts- och sportkläder, kontaktade systemteknikföretaget Hyundai Elevator för att skapa ett heltäckande logistiksystem till sin nya distributionsanläggning. Det omfattar tre modulära transportörplattformar (MCP) från Interroll och en horisontell Crossbelt-sorter. Systemet är utformat för att svara mot den allt större efterfrågan på produkter från friluftsmärket The North Face inom såväl e-handel som butik, framför allt under sommaren och vinterns försäljningstoppar.

Den nya distributionsanläggningen är belägen i koreanska Icheon-si (Gyeonggi-do-provinsen)och består av tre våningar. Man beräknar att anläggningen ska vara helt klar för drift i slutet av september 2017. Interrolls horisontella Crossbelt-sorter är placerad på andra våningen och spelar en viktig roll för hela logistiksystemet genom att kunna hantera 7 000 poly bags i timmen.

”På Youngone ser vi hållbarhetstänkande som en naturlig del av företagets långsiktiga ansvar för såväl anställda och kunder som samhällena där vi verkar. För oss är det viktigt att det finns både ett miljö- och ett framtidsperspektiv i allt vi gör. I Hyundai Elevator och Interroll hittade vi likasinnade samarbetspartners för konstruktionen av logistiksystemet i vår nya distributionsanläggning”, säger Park Mira, chef på Youngone Corporation.

För att göra materialflödet så smidig som möjligt och optimera logistiksystemets effektivitet beställde Youngone tre MCP-system från Interroll som länkar samman de olika materialflödena, där MCP:n på första våningen används vid förbindelsen med staplingskranarna för mottagning och sändning av varor. MCP:n på andra våningen kopplar samman Crossbelt-sorterns system och förbinder det nya lagret med det gamla, medan den tredje och sista MCP:n används för att införliva verksamheten på tredje våningen med resten av lagrets processer.

”Youngone ser oss som en tillförlitlig partner och vi vet vad våra kunder tycker är viktigt. Den högeffektiva drivmekanismen i Interrolls Crossbelt-sorter gör att man sparar upp till 50 procent energi och de modulära transportörplattformarna är väldigt enkla att planera för och integrera i andra system. Det ger oss optimal flexibilitet för framtida tillväxt”, säger Oh Yun-Seok, VD på Hyundai Elevator Co., Ltd. ”Vi ser verkligen fram emot att börja använda de nya systemen.”

Modulärt, energisnålt och flexibelt: MCP och Crossbelt-sorter från Interroll

”Effektivitet som drivkraft är vårt motto – vi förstår att effektiviteten i Youngones logistiksystem spelar en avgörande roll för deras resultat. Vi arbetar hårt för att kunna erbjuda våra kunder överlägsen produktteknik som inte bara är anpassad för dagens affärsbehov utan även är tillräckligt flexibel för morgondagens möjligheter”, säger Seong Joon Jeong som är VD på Interroll i Korea.

Interroll arbetar som neutral partner till systemintegratörer och tillhandahåller flexibla horisontella och utrymmessnåla vertikala Crossbelt-sorters med patenterad mekanik där antalet elektroniska komponenter begränsas till ett minimum. De roterande drivenheterna arbetar med upp till 90 procents effektivitet och sparar upp till 50 procent energi jämfört med linjära motorer.

• Industri, tillverkning

Om Interroll

Interroll Group är en ledande global leverantör av materialhanteringslösningar. Företaget grundades 1959 och har varit börsnoterade på Schweiziska SIX sedan 1997. Interroll erbjuder systemintegratörer ,anläggningstillverkare samt OEM ett brett utbud av plattformsbaserade produkter och tjänster inom följande kategorier: "Rullar" (transportrullar), "Drivenheter" (trummotorer och drivenheter för transportsystem), "Transportörer och & sorters" och "Pall- & kartongflöde" (rullfackssystem). Lösningar från Interroll används i express- och posttjänster, i e-handel, på flygplatser, inom dryckes- och livsmedelsindustrin, i modeindustrin och bilindustrin m.m.. Företaget används av ledande märken som Amazon, Bosch, Coca-Cola, DHL, Nestlé, Procter & Gamble, Siemens, Walmart och Zalando. Interroll har huvudkontoret i Schweiz och ett globalt nätverk med 32 företag. Omsättningen är ca 401,5 miljoner CHF och personalstyrkan 2000 anställda (2016).

Mer information om Interroll finns på www.interroll.com, Interroll Sverige, YouTube, Vimeo, LinkedIn

Jens Karolyi

Presskontakt SVP Corporate Marketing & Culture +41918502569