​”Det mest ekonomiskt fördelaktiga avtalet”: IK Huge Fotboll förlänger avtalet med Intersport

Efter att IK Huge Fotboll noga undersökt föreningsmarknaden under hösten 2019 var det Intersport valet föll på som fortsatt officiell samarbetspartner.

- Vi kollade på i stort sett samtliga materialleverantörer och har därefter glädjen att presentera ett nytt fyraårigt avtal tillsammans med Intersport och Nike. Intersport och Nike har baserat på de senaste 4 årens försäljningssiffror det mest ekonomiskt fördelaktiga avtalet, säger Johan Ericsson, ordförande på IK Huge Fotboll.

Bra service och snygga idrottskläder

Förutom de ekonomiska aspekterna belyser Johan fler fördelar.

Intersport och Nike har haft bra service, god tillgänglighet samt snygga och stilrena idrottskläder, säger han

Även Intersport är glada över det fortsatta samarbetet.

- Vi på Intersport är glada att vi fått till en förlängning med IK Huge Fotboll. Det känns som om vi har kommit långt i vårt samarbete men att det finns mer att göra vilket gör framtiden mer intressant, säger Anders Rinnström, teamsäljare på Intersport.

Mest stolta över barn- och ungdomslagen

Föreningen består av ett damlag i division två och ett herrlag i division fyra. Ändå är det deras 16 barn- och ungdomslag på olika nivåer de är mest stolta över vilket säger mycket om föreningen.

- IK Huge Fotboll är en härlig breddförening som växer för varje år vilket är ett bevis på att de gör saker och ting rätt, fortsätter Anders.

Intersport ger tillbaka 3% till föreningslivet på allt du handlar på intersport.se och i butik samtidigt som du, precis som vanligt, får din bonus om 2–6% som du kan handla för. Så ju mer du handlar, desto mer bonus får du OCH din förening. Snacka om win-win-win!

Taggar

Intersport Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation, världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder och en omsättning om 11,5 miljarder € globalt (2018). Intersport samarbetar med över 1200 föreningar och uppmuntrar till så mycket sport och gemenskap som möjligt.

Intersport bildades 1968 är ett av Sveriges mest kända varumärken med 130 butiker i Sverige. Sedan 2014 ingår även Löplabbet i Intersportkoncernen. INTERSPORT är den ledande omnikanal återförsäljaren inom sport genom en köpupplevelse oavsett om den startar digitalt eller i butiken.