​Intersport signar Hagaström SK: ”Äntligen!”

​Intersport signar Hagaström SK: ”Äntligen!”

Hagaström SK väljer att byta förening och officiell sportleverantör för de kommande fem åren.

- Det känns riktigt spännande för föreningen att gå in i ett helt nytt samarbetsavtal med Intersport och adidas, säger Johan Holmström, ordförande i Hagaström SK.

Stort lokalt engagemang

Alla är välkomna att spela fotboll i Hagaströms SK som bedriver fotbollsverksamhet för de flesta åldrar. Föreningen beskrivs av Intersports teamsäljare Anders Rinnström som en välskött förening med mycket engagemang och lokalt deltagande.

- Vi på Intersport har länge velat ha ett samarbete med Hagaström och är nu väldigt glada över att äntligen få ha det. Många engagerade ledare och föräldrar kommer bidra till att vi kan göra ett bra jobb mot föreningen säger Anders Rinnström Intersport Team.

”Tillsamman med Intersport ska vi fortsätta utveckla föreningen ”

Hagaströms ordförande, Johan, berättar om ambitionerna föreningen har tillsammans med Intersport och ser positivt på framtiden och det som är viktigast för verksamheten, fotbollen och ungdomarna.

- Tillsamman med Intersport ska vi fortsätta utveckla föreningen och skapa bra förutsättningar för våra ungdomar, avslutar Johan.

Intersport ger tillbaka 3% till föreningslivet på allt du handlar på intersport.se och i butik samtidigt som du, precis som vanligt, får din bonus om 2–6% som du kan handla för. Så ju mer du handlar, desto mer bonus får du OCH din förening. Snacka om win-win-win!

Intersport Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation, världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder och en omsättning om 11,5 miljarder € globalt (2018). Intersport samarbetar med över 1200 föreningar och uppmuntrar till så mycket sport och gemenskap som möjligt.

Intersport bildades 1968 är ett av Sveriges mest kända varumärken med 130 butiker i Sverige. Sedan 2014 ingår även Löplabbet i Intersportkoncernen. INTERSPORT är den ledande omnikanal återförsäljaren inom sport genom en köpupplevelse oavsett om den startar digitalt eller i butiken.