Intersport blir ny samarbetspartner till Svensk Friidrott

Parallellt med Craft blir Intersport också ny samarbetspartner till Svensk Friidrott. Samarbetet är långsiktigt där Intersport kommer att bli Svensk Friidrotts Officiella sportbutikskedja och säljkanal av friidrotts- och landslagskläder.

– Samarbetet med Intersport innebär bland annat att vi får möjlighet att erbjuda landslagsinspirerade kläder för träning och tävling för både allmänheten och våra föreningar. Tillsammans med Craft och Intersport ska vi också utveckla produkter för Friidrottskolan och vår satsning på motionslöpning ”Svenska Löpare”, säger Jan Larsson Marknadschef på Svenska Friidrottsförbundet.

Intersport har satt ett tydligt mål – att bli bäst på sport. Visionen är att svenskarna ska bli det mest aktiva folket i världen med missionen att inspirera fler till ett aktivt liv. En vision som är i linje med Svensk Friidrotts.

– Intersport har ambitionen att vara en viktig del i svenskt föreningsliv, i synnerhet friidrott som är en av landets viktigaste breddidrott. Vi ser mycket fram mot samarbetet med Svensk Friidrott, som på många sätt förenar alla de fina värden svenskt föreningsliv står för, säger Ulf Kinneson, VD för Intersport.

Förutom samarbetet med Svensk Friidrott samarbetar Intersport också med flera andra specialförbund som fotboll, ishockey och skidförbundet.

För ytterligare information kontakta:

Anni Sandgren, Presskontakt Intersport, anni.sandgren@intersport.se, 031-727 94 52

Jan Larsson, Marknadschef, jan.larsson@friidrott.se, 070-379 86 22

Om Intersport: Intersport bildades 1961 och är ett av Sveriges mest kända varumärken med cirka 150 butiker i Sverige. 2014 omsatte de svenska Intersport-butikerna 4 miljarder kronor (inkl. moms). Intersport Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation, som är världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder. 2014 omsatte Intersport över 10,8 miljarder euro globalt. www.intersport.se