INTERSPORT öppnar ny butik i Ängelholm

Torsdagen den 22 mars öppnar INTERSPORT sin andra butik i Ängelholm.
- Ängelholmarna är aktiva och sportiga och vi är oerhört stolta över att öppna ytterligare en butik full med sportprodukter för mängder av olika aktiviteter i Ängelholm, säger Fredrik Johanson, VD INTERSPORT.

Butiken är nästan 1000 kvadratmeter stor, har sju meter i takhöjd och ligger i Brännborncenter, två minuter från Ängelholm city.
- Vi har sett en stor efterfrågan på sportprodukter i vår citybutik och öppnar nu vår andra butik i stan, säger Fredrik Johanson.
- Den nya butiken har ett fantastiskt läge i det nygamla Brännborncenter med Lekia som närmaste granne. Mitt i butiken finns ett skottrum där kunderna kan prova innebandyklubbor, hockeyklubbor, fotbollar med mera. På ovanvåningen finns bland annat ett showroom för klubbar och föreningar, berättar Richard Andersson, delägare INTERSPORT Ängelholm.

Upptagningsområdet för Brännborncenter är Ängelholm med omnejd, Bjärredhalvön och upp mot Båstad. Sju nya medarbetare har anställts inför premiären den 22 mars. De kommer tillsammans med befintlig personal arbeta i den nya butiken i Brännborncenter och butiken i city.

Förutom den nya butiken i Ängelholm lanserar INTERSPORT det nya butikskonceptet Budget Sport den 29 mars. Fler nyöppningar är dessutom inplanerade under 2012.

Adress: Brännborncenter, Kristianstadsgatan 4A
Premiär: torsdagen den 22 mars 10.00

Taggar

Intersport Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation, världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder och en omsättning om 11,5 miljarder € globalt (2018). Intersport samarbetar med över 1200 föreningar och uppmuntrar till så mycket sport och gemenskap som möjligt.Intersport bildades 1968 är ett av Sveriges mest kända varumärken med 130 butiker i Sverige. Sedan 2014 ingår även Löplabbet i Intersportkoncernen. INTERSPORT är den ledande omnikanal återförsäljaren inom sport genom en köpupplevelse oavsett om den startar digitalt eller i butiken.FacebookInstagramLinkedin