Intersport satsar offensivt på hockey

Intersport satsar offensivt på hockey

Intersport samarbetar idag med Svenska Hockeyförbundet och är partner till flera av de största hockeyklubbarna i Sverige. Nu är företaget på offensiven för att synliggöra satsningen på hockey för konsument. Detta genom lansering av hockey på nätet och uppbyggnad av självklara hockeydestinationer i butik.

Intersport har en lång historik som sportleverantör till många hockeyföreningar runt om i landet. Inte minst till stora hockeyklubbar som Frölunda Indians, Växjö Lakers, Skellefteå AIK, Hv71, Rögle samt Malmö Redhawks och Linköping Hockey Club som är nya för nästa säsong.

Nu satsar Intersport mer än någonsin för att förbättra konsumentupplevelsen, göra hockey mer tillgänglig och befästa sin hockeyposition. Konsumentupplevelsen startar på Intersports e-handel där fullständigt sortiment finns och kan levereras till närmaste fysiska Intersport-butik.

I flera Intersport-butiker kommer konsumenten mötas av så kallade varumärkesshoppar för hockey, vilket är omfattande avdelningar med världens ledande varumärken inom sporten och med en sortimentsbredd för att tillfredsställa alla utövare från amatör till proffs. I många av butikerna kan konsumenten även slipa skridskor efter individuella önskemål och värma skridskor för bästa passform.

– Som en av Sveriges mest populära sporter är hockey ett viktigt fokusområde i vår målsättning att bli bäst på sport. Trots sportens popularitet har den en historia av att inte vara fullt tillgänglig för alla. Genom vår satsning på nätet i kombination med våra fysiska butiker skapar vi inte bara en bättre kundupplevelse utan bidrar även till att göra sporten mer tillgänglig för fler utövare, säger Ulf Kinneson, VD på Intersport.

För mer information om hockeydestinationer och sortiment, besök vår hemsida www.intersport.se.

Vid frågor kontakta

Anni Sandgren, Presskontakt Intersport, anni.sandgren@intersport.se, 031-727 87 00

Om Intersport: Intersport bildades 1961 och är ett av Sveriges mest kända varumärken med cirka 150 butiker i Sverige. 2014 omsatte de svenska Intersport-butikerna 4 miljarder kronor (inkl. moms). Intersport Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation, som är världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder. 2014 omsatte Intersport över 10,8 miljarder euro globalt. www.intersport.se