Lång erfarenhet och spetskompetens gör Glenda Marevind till Intersports nya marknadschef

I början av nästa år kliver Glenda Marevind in som ny marknadschef på Intersport. Stort engagemang och fullt fokus i kombination med lång erfarenhet och ovärderlig kompetens skapar förutsättningarna att leda sportkedjan mot visionen om Sveriges mest inspirerande sportdestination.

- Jag ser fram emot att bidra till den spännande utvecklingsresa Intersport befinner sig på. Intersport är ett etablerat varumärke och har en unik position genom sin lokala närvaro och kunniga personal. I en tid då kunden söker inspiration och guidning på nya sätt är det än viktigare att få ihop kundupplevelsen i alla kanaler och låta kundresan bli central för planeringen snarare än endast traditionella kampanjer, säger Glenda Marevind tillträdande marknadschef på Intersport.

Tidigare erfarenheter är betydelsefulla

Glenda kommer senast från KappAhl där hon varit Brand & Marketing Manager och lett arbetet med att utveckla KappAhls varumärke och marknadsföring. Dessförinnan mediebyrån Wavemaker (MEC) och innan det många år inom Lindex-koncernen med koncept, varumärkes- och kommunikationsfrågor, bl.a. i rollen som Marknadschef.

- Med lång erfarenhet av att driva försäljning, marknadsföring och affärsutveckling har hon den kompetens som krävs för att fortsätta kedjans innovativa resa. Hennes kompetens är otroligt betydelsefull för att förstärka vår positionering i den tuffa retailbranschen, säger Intersports VD Marcus Wibergh.

Intersport på framfart

Intersport tar flera actions för att utveckla konceptet om en köpupplevelse i världsklass. Flera delar utvecklas och implementeras för att stärka företagets omnikanallösningar och hitta rätt mellan digitala innovationer och traditionella affärsmodeller.

- Att hitta rätt personer är en avgörande faktor för vår fortsatta utveckling. Jag ser mycket fram emot samarbetet med Glenda, avslutar Marcus.

Glenda tillträder 1 februari 2020, tillförordnad marknadschef är Lina Johansson.