MODO Hockey och Intersport inleder samarbete

MODO Hockey och Intersport inleder samarbete

MODO Hockey och Intersport har ingått ett samarbete rörande MODO:s souvenir- och merchandiseförsäljning – ett inspirerande partnerskap för båda parter. Tillsammans ska souvenirsortimentet utvecklas och göras mer tillgängligt för supportrar både i och utanför Örnsköldsvik.

Souvenirsortimentet kommer att vara tillgängligt i Shopen i Fjällräven Center under matchdagar och på webben under Intersports flagg. Helt nytt i och med samarbetet är att souvenirer även kan köpas på Intersports butik i Örnsköldsvik.

– Vår plan med samarbetet är att förbättra kvaliteten på utbudet samt att göra MODO:s souvenirer mer tillgängliga för alla MODO-supportrar, säger MODO:s VD Charlotte Gustavsson.

David Johansson, ägare till butiken i Örnsköldsvik, ser samarbetet som ett lyft för såväl MODO Hockey som Intersport:

– Vi vill vara sportbutiken med stark lokal anknytning, den butik som Öviksborna ska känna som ”sin” sportbutik. I vår strävan att nå det målet känns det extra roligt att vi har fått möjligheten att starta samarbetet med MODO Hockey. Med vår erfarenhet och våra säljkanaler ska vi bidra till att göra MODO:s souvenirsortiment ännu tydligare och mer tillgängligt för dig som MODO supporter, säger David Johansson.

Shopen i Fjällräven Center är öppen under matchdagar och webshopen är tillgänglig via www.intersport.se/supporter från och med den 17 oktober. Då invigs även shopen i Intersports butik i Örnsköldsvik.

Jennifer Andersson, MODO Hockey, jennifer.andersson@modohockey.se, 0660 759 19

Om Intersport: Intersport bildades 1961 och är ett av Sveriges mest kända varumärken med över 150 butiker i Sverige. 2013 omsatte de svenska Intersport-butikerna 4,1 miljarder kronor. Intersport Sverige AB ingår i IIC, Intersport International Corp. - världens största sportkedja med fler än 5 500 butiker i 43 länder. Intersport-gruppen omsätter över 10,6 miljarder euro globalt. www.intersport.se