Årets julklapp till företagen? Vad sägs om perfekt kontroll över alla kundrelationer i sociala medier?

Har du som företag funderat på att göra en kommunikationskampanj som inte fungerar i sociala medier? Vi trodde inte det heller. Idag sker en stor och starkt växande del av all kommunikation och kundservice i just sociala medier. Ett stort problem för många företag är att ha koll på sina relationer i externa kanaler. Lyckligtvis finns ett företag från Stockholm som levererar en lösning på problemet. Företaget heter RelationDesk och utses idag till årets vinnare av Stockholms Accelerationsstipendium.

RelationDeskfår ta emot stipendiet för att de, på en marknad med stenhård konkurrens där många försökt bygga liknande plattformar, lyckats utveckla sin plattform till en av de ledande inom sin bransch. Bolaget har byggt upp ett lättanvänt system där användaren av deras webbapp får en uppsättning verktyg för att väldigt strukturerat kunna hantera kaoset av kunders meddelanden på Facebook, Twitter och Instagram.

RelationDesk vinner 250 000 SEK som företaget kan använda för att accelerera sin innovation och skala upp sin verksamhet.

Vi frågade dem, vad ska ni göra med alla pengarna?

- Vi kommer direkt att anställa fler till teamet i Stockholm, säger Fritjof Andersson, VD och grundare av RelationDesk, och forsätter: Vem vill bli vår nya Customer Success Manager? Hör av dig till mig!

Placeringen i Stockholm nämner bolaget som en av sina styrkor i den globala konkurrensen.

- Sverige är ett land som är väldigt moget när det kommer till sociala medier och ligger på fleratt före många andra länder, det har gjort att vi effektivt kunnat testa saker på den svenska marknaden som då givit produkten högre sannolikhet att fungera på andra marknader, förklarar Fritjof Andersson.

Det senaste året har bolagets kundlista utökats med bland annat PostNord, Tele2, 3, Telenor, ICA och även börjat växa inom segmentet offentlig sektor där de signat med organisationer som Försäkringskassan och till och med Polisen.

RelationDesks grundare och VD Fritjof Andersson finns tillgänglig för intervju på:
+ 46 (0)73-938 1140, fritjof@relationdesk.com

Vill du veta allt om Accelerationsstipendiet? Kontakta projektledare Kerstin von Bergen på:
+ 46 (0) 70 472 80 54, kerstin.von.bergen@stockholm.se