Säkra affärer med Inyett - nu även från Göteborg

Pressmeddelande   •   Okt 07, 2016 09:18 CEST

Inyett, som grundades 2009 har sedan lanseringen av sina automatiserade tjänster för säkra betalningar visat på en snabb och positiv utveckling. De senaste två åren har företaget dubblat sin omsättning och antalet kunder, nu tas nästa steg i expansionen.

- Vi har redan många befintliga kunder i regionen, och tycker det är extremt viktigt för oss att finnas på plats för att möta dessa, och alla de spännande potentiella kunder som finns för oss på marknaden, säger Jone Sølvik, VD och Partner på Inyett.

Per idag finns cirka 50 befintliga kunder just här, bland annat större delen av kommunerna, många kommunala bolag men också flera HSB-bolag och Stiftelsen Chalmers Tekniska Högskola.

- Så sent som i mars i år dubblerade vi vår kontorsyta på Sundstorget 5 i Helsingborg, men blev snabbt trångbodda. Vi växer i en otrolig fart och detta är nästa naturliga steg för oss i vår intensiva expansion, fortsätter Jone Sølvik.

Från och med den 7 Oktober finns företaget på plats i Göteborg, och i planerna för framtiden finns såklart även en permanent adress i Stockholm, och en börsnotering.

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA

Jone Sølvik, VD & Partner
E-post: jone.solvik@inyett.se
Mobil: 070 611 21 00

Tommie Holmertz, Marknadsansvarig
E-post: tommie.holmertz@inyett.se
Mobil: 070 091 39 26

Inyetts digitala tjänst skapar säkra affärer och ökar lönsamhet, och avslöjar bedrägerier och felaktigheter i bolags och organisationers ekonomi. Johan Henckel fick idén år 2009 när han läste i tidningen om en kvinna som reste till Söderhavet för kommunpengar, som kommunen inte kunde kräva tillbaka. Vid denna tidpunkt fanns inget smart och automatiserat system för att stoppa detta. Så föddes affärsidén om säkra betalningar och affärer.

Tankarna blev startskottet till företaget Inyett, som genom sina digitala tjänster snabbt verifierar om bolag utsätts för ekonomiska bedrägerier. På två veckor hade bolaget 30 kunder.