Eva Schelin ny vd för IQ Samhällsbyggnad

Eva Schelin blir ny vd för IQ Samhällsbyggnad från den 1 juni. Hon arbetar för närvarande på VINNOVA där hon haft flera roller, senast som programansvarig för FFI - Fordonsstrategisk Forskning och Innovation.

Eva Schelin är civilingenjör från Chalmers. Hon har en bred bakgrund från samhällsbyggandet från bland annat Trafikverket och SWECO.

– Vi är mycket glada att vi har rekryterat Eva Schelin som ny vd för IQ Samhällsbyggnad. Vi tror att hon med sin breda erfarenhet av så väl nationella som internationella forsknings- och innovationsfrågor har utmärkta förutsättningar att leda och utveckla IQ Samhällsbyggnad som en stark röst och uppskattad plattform för forsknings-, utvecklings- och innovationsfrågor inom samhällsbyggnadssektorn, säger Mari Broman, styrelseordförande i IQ Samhällsbyggnad.

– De senaste 20 åren har jag arbetat med att bygga det goda samhället utifrån flera olika roller. Jag ser fram emot att fortsätta det arbetet med IQ Samhällsbyggnad som plattform och tillsammans med mina nya kollegor, medlemmar och samarbetspartners, säger Eva Schelin.

I samband med IQ Samhällsbyggnads årsstämma den 5 maj avslutar avgående vd Anna Sander sin anställning.