Jan Elftorp är ny styrelseledamot i Irisgruppen

Nyhet   •   Apr 06, 2018 13:59 CEST

Iris, MedLearn och Competens välkomnar Jan Elftorp som ny ledamot i de tre dotterbolagens gemensamma huvudstyrelse.

Som tidigare förvaltningsdirektör i Göteborgs stad har Jan en närmast unik erfarenhet av att på ett framgångsrikt sätt integrera vuxenutbildnings- och arbetsmarknadsinsatser samt erfarenhet av hur dessa utvecklas i samverkan med externa utbildningsaktörer.

- Vuxenutbildningens roll som brygga över till arbetsmarknaden med hjälp av kompetensstärkande insatser på flera olika nivåer är oerhört väsentlig för såväl individer som ett arbetsliv som i många fall har svårt med sin kompetensförsörjning. Här har bolag såsom Iris, Medlearn och Competens en nyckelroll och det känns mycket positivt att få möjligheten att bidra med mina erfarenheter i detta sammanhang, säger Jan Elftorp.

Han fortsätter.

- Jag tycker dessutom att verksamheten är en särskilt intressant aktör med ett ägande som delas mellan en allmännyttig stiftelse och privata intressen. En hälsosam balans som skapar förutsättningar för långsiktigt hållbar utveckling.

För närmare information, vänligen kontakta Ulrika Rattfeldt, marknadschef Irisgruppen, 072-402 19 34.

Kommentarer (0)