Synmässan -dags för Sveriges största mässa för synhjälpmedel

För tredje året i rad kommer Synmässan nu äga rum i Sverige under hösten. Succén, att turnera med en mångfald i produkt- och leverantörspresentationen i ett mässkoncept, är enorm.

Iris arrangerar mässan i Stockholm

Mässan kommer under hösten besöka 7 orter och börjar i Skellefteå. Iris Hjälpmedel, medlem i Svensk Syns Leverantörsförening, arrangerar mässan som hålls i Stockholm i SRFs (Synskadades Riksförbund) lokaler på Gotlandsgatan 44, den 26 september.

I år bjuder vi på en spännande föreläsning om kommunikation. Det är Sigge Birkenfalk som föreläser på temat "Varför hör inte folk vad vi säger, och vad kan vi göra åt det, såväl internt, externt som därhemma?" Föreläsningen syftar till att ge deltagarna i olika kommunikativa processer insikt om skillnaden mellan ett sändar- och ett mottagar-orienterat förhållnings- och tillvägagångssätt samt bidra till att vilja arbeta än mer mottagar-orienterat. Se gärna en annan föreläsning av Sigge:

Mässan, som är kostnadsfri på samtliga orter, kommer hållas under hela dagen med en kombination av seminarier, mingel och utställning.  Förmiddagar är enbart för professionen och från lunch är allmänheten välkommen.

Välkommen!

För mer information, kontakta:

Åsa Lodin, säljansvarig

Iris Hjälpmedel