Irisity lanserar AI-tjänsten PeopleMetrics™ som mäter personflöden i realtid

PeopleMetrics™ baseras på Irisitys patenterade AI-algoritmer och har utvecklats i ett omfattande projekt under drygt ett år tillsammans med en ledande global biltillverkare.

PeopleMetrics™ levererar ytterst detaljerad statistik och exakta mätningar och besökstatistik över människors rörelser och flöden. PeopleMetrics™ AI-baserade digitala realtidsmätning är överlägsen alla manuella mätmetoder med avseende på såväl precision som kostnadseffektivitet. Irisitys PeopleMetrics™ kan enkelt installeras på befintliga övervakningskameror (CCTV) och uppgraderar därmed dessa till intelligenta kameror.

• -”Vår AI-baserade bevakningslösning skiljer ut mänsklig rörelse ur en kamerabild med extremt hög precision, detta vet vi från vår mångåriga erfarenhet i bevakningsbranchen. Att i realtid mäta denna data över personaktivitet och presentera visuell ”värmekarta” över var och hur individer rör sig i ett område skapar stora möjligheter för butiker och mässor att optimera sin försäljning. Säger Hans-Christian Hanning ansvarig PeopleMetrics™

För ytterligare information:

Hans-Christian Hanning, PeopleMetrics™

E-mail: hc@irisity.com

• Transport

Irisity AB (publ) är ledande inom intelligent kameraövervakning. Med hjälp av proaktivt arbetande och självlärande algoritmer skapar Irisity kameralösningar som är speciellt anpassade för en mängd applikationsområden i samhället såsom skolgårdar, nattlig övervakning av äldre i hemmet och bevakning av olika typer av skyddsområden. Irisity verkar i en turbulent värld där övervakning har genomgått ett skifte från ifrågasatt integritetshot till självklar trygghetsfaktor. Med en offensiv tillväxtstrategi i ett av världens största och snabbast växande branschsegment satsar Irisity på att inom det närmaste året fördubbla sin patentportfölj och expandera internationellt.