Grundartrion i Addnature går in som tredje största delägare i ISBJÖRN of Sweden

E-handelsprofilerna och de tre grundarna av Addnature - Mathias Hedström, Klas Berggren och Martin Larsson går in som delägare i ISBJÖRN of Sweden och blir därmed den tredje största ägaren i företaget. Mathias Hedström tillträdde för ett år sedan som styrelseordförande för ISBJÖRN och arbetar därmed redan aktivt i företaget. ISBJÖRN of Sweden är i ett expansivt skede och satsar stort i bland annat Tyskland och Kina.

- Att den här fantastiska trion går in som delägare och investerar med både sitt engagemang, sin tid och sitt kapital är för oss ett tydligt kvitto på att våra satsningar har lett oss i rätt riktning. Klas, Martin och Mathias kompletterar varandra på ett oerhört bra sätt, vilket också har varit en stor del av deras framgång. De har ett stort kunnande inom sport- och outdoorbranschen liksom av att skapa en stark tillväxt för bolag, inte minst genom e-handel.

En länk till fler bilder finns här.

Vi ser fram emot att tillsammans gå in i en spännande fas av tillväxt och utveckling, säger Maria Frykman Forsberg, vd för ISBJÖRN of Sweden.

Till höst- och vinterkollektionen 2017 vässar ISBJÖRN of Sweden tänderna rejält och visar upp sin vassaste kollektion någonsin. Bland annat presenteras marknadens första trelagers skidställ för juniorer liksom strategiskt viktiga samarbeten med bland annat Primaloft och Bluesign.

- Efter att i över tio år ha följt ISBJÖRN of Swedens fina utveckling på nära håll, både som stor kund till ISBJÖRN genom Addnature och det senaste året som styrelseordförande, känns det fantastiskt kul att få möjligheten att bli delägare i bolaget. Maria och Camilla har byggt ett solitt bolag och varumärke som har ett stort förtroende bland svenska familjer och återförsäljare. Jag ser fram emot att tillsammans med dem fortsätta expansionen, i Sverige och globalt. Vi har tillsammans satt en tillväxtstrategi för de kommande åren, och kommer jobba stenhårt för att leverera på den, säger Mathias Hedström, styrelseordförande för ISBJÖRN of Sweden.

- ISBJÖRN of Sweden befinner sig i en väldigt positiv och intressant utvecklingsfas med stark tillväxt i både Sverige och utomlands. Produkterna har länge varit de bästa i sin kategori och de fortsätter att utvecklas varje år. Maria Frykman Forsberg och Camilla Schmidt har under många år bevisat att de är rätt personer att driva företaget och utvecklingen framåt. Med de bästa produkterna, en positiv utveckling och en stark ledning har ISBJÖRN of Sweden ett vinnande koncept. Det är en fantastisk möjlighet för mig att få bli en del av deras spännande framtid, säger Martin Larsson.

- Maria och Camilla är två väldigt duktiga entreprenörer som under många år byggt upp ett stabilt bolag och ett starkt varumärke. Kläderna som ISBJÖRN of Sweden levererar är dessutom i absolut toppklass när det gäller kvalitet och funktion, vilket är viktigt för mig. En perfekt kombination helt enkelt. Potentialen att växa på nya marknader är stor och det känns väldigt kul att få bli en del av detta fina bolag, säger Klas Berggren.

Från vänster: Klas Berggren, Mathias Hedström, Martin Larsson

Från vänster: Camilla Schmidt, Maria Frykman Forsberg

Följ gärna ISBJÖRN of Sweden på Mynewsdesk, Facebook och Instagram.
Fler bilder finns här.

Maria Frykman Forsberg, vd, ISBJÖRN of Sweden, tel: 076-2244890
e-post: maria@isbjornofsweden.com
Mathias Hedström, styrelseordförande, ISBJÖRN of Sweden, tel: 070-7416928
e-post: mathias@hedstrom1.se
Magdalena Höglund, Presskontakt, ISBJÖRN of Sweden/Highland PR, tel: 0733 338840
e-post: magdalena@highlandpr.se

OM ISBJÖRN of SwedenISBJÖRN of Sweden är ett svenskt outdoor- och skidvarumärke som erbjuder marknadens bästa och mest hållbara tekniska funktionskläder för barn mellan 0-14 år i kategorierna baby, kids och junior. Företagets vision är att erbjuda slittåliga och hållbara kläder i miljövänliga material som motsvarar kvaliteten hos premiumvarumärken för vuxna. ISBJÖRN of Sweden grundades år 2005 och har idag återförsäljare i Skandinavien, Europa, Japan och sedan hösten 2016 även i Kina.