Vind- och vattentät softshelljacka från ISBJÖRN som levererar året runt

ISBJÖRN presenterar en ny uppdaterad modell av den vind- och vattentäta jackan Wind & Rain Bloc Jacket. En stretchig jacka i 3-lagers softshell, med ett membran som gör den både vind- och vattentätt och med en enastående andningsförmåga. Insidan har ett mjukt borstat fleecefoder. För juniorer (från storlek 134 cl) så finns det även en matchande softshell byxa som passar till allt från en vanlig skoldag, ­­till skidbacken eller till fiske- och vandringsturen.

Wind & Rain Bloc Jacket och Pants passar lek, äventyr och aktiviteter året runt – även i riktigt rufft väder. Vind- och vattentät, med ett skönt fleecefoder och med en förstärkt slitstyrka passar den egentligen för allt utom ösregn eftersom sömmarna inte är tejpade. På vintern fungerar den perfekt som förstärkning under t.ex en skaljacka.

Material: 3L softshell, 100% Polyester, Bluesign-certifierat material och vattenavstötande impregnering från BIONIC Finish ECO® helt fri från flourkarboner.

Storlekar:  86/92 -122/128cl med avtagbar huva134/140-158/164 med fast huva.

Pris: från 899 kr

Färger: SunPoppy, DarkNavy och Ice

Vattenpelare: 10 000 mm Andningsförmåga: 10 000g/m2/24hrs i ånggenomsläpp.

Maria Frykman Forsberg, vd, ISBJÖRN of Sweden, tel: 076-2244890
E-post: maria@isbjornofsweden.com
Magdalena Höglund, Presskontakt, ISBJÖRN of Sweden/Highland PR, tel: 0733 338840 E-post: magdalena@highlandpr.se

• friluftskläder barn
  • isbjörn
  • outdoor barn
  • outdoorkids
  • wind & rain bloc jacket
  • wind & rain bloc pants

OM ISBJÖRN of Sweden

ISBJÖRN of Sweden är ett svenskt outdoor- och skidvarumärke som erbjuder marknadens bästa tekniska funktionskläder för barn mellan 0-14 år i kategorierna baby, kids och junior. Företagets vision är att erbjuda slittåliga och hållbara kläder i miljövänliga material som motsvarar kvaliteten hos premiumvarumärken för vuxna. ISBJÖRN of Sweden grundades år 2005 och och har idag över 250 återförsäljare i Skandinavien, Europa och Japan.