Carnegie Fonder väljer ISEC som outsourcingpartner för fondadministration

Carnegie Fonder har nyligen tecknat avtal med ISEC och lagt över administration av 11 fonder. Carnegie Fonder, som är mångårig kund till ISEC på Secura-plattformen, har nu gett ISEC utökat förtroende genom att även anlita bolaget för administration av sina fonder.

– Vi ville ha en trygg partner med tydliga dokumenterade arbetsprocesser, vilket vi ser att ISEC har, säger Andreas Uller, vVD på Carnegie Fonder.

Anders Lindegren, VD på ISEC Services, hälsar Carnegie Fonder varmt välkomna och meddelar att ISEC i och med detta administrerar drygt 170 fonder med tillgångar på sammanlagt 200 miljarder kronor.

För mer information, kontakta Anders Lindegren, VD på ISEC Services, tel +46 (0)708 96 05 78, mail anders.lindegren@isec.com.

• Finans

ISEC är en ledande tjänsteleverantör inom kapitalförvaltning och tillhandahåller portföljsystem, molntjänster samt outsourcingtjänster inom fondadministration, private banking och riskhantering åt ett 70-tal kapitalförvaltare i Norden. Bolaget står under Finansinspektionens tillsyn och erbjuder fondhotell inom ramen för det egna fondbolaget. ISEC administrerar över 170 fonder med ett förvaltat kapital om drygt 200 miljarder kronor.

För mer information se www.isec.com

Nina Ernlund

Presskontakt Marketing Manager 072 092 99 80