IsoTimber + Pål Ross = SANT

IsoTimber kan stolt presentera uppstarten av ett samarbete med en av Sveriges mest prisbelönta arkitekt, Pål Ross!

Mikael Östling, Vd, IsoTimber ” Att få samarbeta med och erbjuda våra kunder produkter ritade av Pål Ross är ett drömscenario. Kombinationen av att vi har den bästa tekniska lösningen för att bygga hus när det gäller viktiga områden som hälsa, miljö & energibesparing med en arkitektur i världsklass slår naturligtvis det mesta”

Pål Ross, Vd, Ross arkitektur & design ” Vi har följt produktutvecklingen av IsoTimber och känner oss övertygande om dess förträfflighet, dels ur ekologisk synvinkel men inte minst i dess tekniska tillämpning. Jag är övertygad om att vi tillsammans kommer att leverera produkter utav både teknisk och estetiskt högsta kvalitet.

Samarbetet kommer i första läget att generera Attefallsstugor till den svenska marknaden & Hytter till den norska marknaden.

• samarbeten

Att bygga hus med IsoTimber som stomme gör att man kan låta kreativiteten komma till sin rätt. Den enkla och snabba monteringen av byggblocken medför att IsoTimber passar lika bra för proffs som för den som bygger själv. Resultatet blir bärande väggar där du kan placera fönster och dörrar precis där du vill – utan att tänka på c/c60-bredder.

Mikael Östling

Innovatör och vd 070-3773 070