Nya produkter från ISOVER 2018

Nya produkter från ISOVER 2018

Vi är stolta att kunna presentera en rad nya produktlanseringar under 2018 - samtliga i linje med vår strävan att möta marknadens efterfrågan av effektivare isolering samt produkter och tjänster som ger en effektivare byggarbetsplats.

ISOVER Fasadskiva 30 Alu ersätter ISOVER Fasadskiva P 31

ISOVER Fasadskiva 30 Alu har marknadens lägsta lambdavärde för mineralullsprodukter. Det diffusionsöppna aluminiumytskiktet agerar som vindskydd.

• Sparar in ett annars tidskrävande moment
  • Vindskydd utan extra handpåläggning
  • Tillverkad av obrännbar glasull
  • Formstabil och lättarbetad
  • Storformat ger få skarvar

Läs mer om ISOVER Fasadskiva 30 Alu här

ISOVER Termofix Distanshylsa - distanshylsa och isolerhållare i ett

Nya ISOVER Termofix Distanshylsa ger distanshylsa och isolerhållare i ett moment vid montering av spikläkt över Fasadskiva 30 och Skalmursskiva 32. Den skruvas snabbt och lätt genom isoleringen med hjälp av skruvdragare och medföljande specialbits.

• Distanshylsa och isolerhållare i ett
  • Halverar installationstiden
  • Robust Premiumprodukt – ger ökad stabilitet till fasaden
  • Nära nog köldbryggfri infästning
  • Sågtänder som klarar ytskikt
  • Ergonomiskt skruvmontage

Läs mer om ISOVER Termofix Distanshylsa här

ISOVER Takstolsskiva 32 Alu ersätter ISOVER Takstolsskiva P 37

ISOVER Takstolsskiva 32 Alu är en Premiumprodukt med högt isolervärde, särskilt avsedd för ventilerad snedtakskonstruktion. Den diffusionsöppna beklädnaden vänds utåt och bildar därigenom luftspalten. Skivan kläms effektivt fast mellan takstolarna, ingen extra fixering är därför nödvändig. Skivan effektiviserar ett annars mycket tidskrävande moment.

• Diffusionsöppet vindavledande ytskikt
  • Samma U-värde med en regeldimension mindre isolering
  • Tids- och platsbesparande egenskaper
  • Komprimerad, ger fler kvm per förpackning