Nya levandehus.nu lär dig fixa isoleringen själv

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2013 16:30 CEST

Skön värme, sunt inomhusklimat och ett hus som använder mindre energi, sparar miljön och minskar buller? Isoleringen har massor av viktiga funktioner i ditt hus, och i magasinet Levande Hus bjuder ISOVER på inspiration för dig som ska renovera, bygga till eller bygga nytt. Det bästa är att all kunskap nu finns samlad på nätet, det är bara att surfa in på www.levandehus.nu!

ISOVERs nya site fångar hemmafixaren mitt i de frågeställningar som dyker upp inför ett renoverings- eller isoleringsprojekt. Med inspirerande artiklar från verkliga livet, tydliga montagebilder och massor av tips och råd bjuder levandehus.nu på kunskap som gör jobbet enklare och smidigare.

På siten finns också ISOVERs Sparberäknare som räknar ut hur mycket pengar man kan spara – i miljö, energi och pengar - på att tilläggsisolera.

– I magasinet Levande Hus har vi delat med oss av kunskapsfyllda artiklar i många år, genom att nu lägga ut informationen på nätet gör vi den ännu mer lättillgänglig, säger Camilla Christensen, webmaster på ISOVER.

Nästan alla projekt i huset - byta fasaden, tilläggsisolera vinden, bygga ut eller renovera huset – innebär en möjlighet att förbättra husets energieffektivitet och därmed få ett skönare, varmare och sundare inomhusklimat.

– Levandehus.nu är den ultimata guiden som gör jobbet enklare för alla som vill ta hand om sitt hus på ett proffsigt sätt.

Saint-Gobain ISOVER AB, som är en del av Saint-Gobain ISOVER Scandinavia, marknadsför produkter under namnet ISOVER och är landets största och ledande leverantör av isolermaterial. Företaget har fabriker i Billesholm i Sverige och i Vamdrup i Danmark. Saint-Gobain ISOVER Scandinavia har ca 580 anställda, varav ca 380 är placerade i Sverige. År 2012 omsatte Saint-Gobain ISOVER AB drygt 870 miljoner SEK. Verksamheten ingår i den franska koncernen Saint-Gobain, som består av mer än 1.400 konsoliderade företag med drygt 192.000 anställda och som har tillverkning i 64 länder över hela världen. År 2012 hade Saint-Gobainkoncernen en omsättning på ca 43 miljarder Euro.

Kommentarer (0)