Peter Hamberg, ny VD för Saint-Gobain Sweden

Peter Hamberg, ny VD för Saint-Gobain Sweden

Peter Hamberg kommer närmast från en 12-årig VD-post på Bevego Byggplåt & Ventilation AB, som tillsammans med bland andra Dahl ingår i Saint-Gobain Distribution. I början av sin karriär arbetade han som säljare av puts- och fasadsystem på Stråbruken (som förvärvades av Optiroc 1997, sedermera maxit och från 2010 Weber). Under sina 15 år inom Stråbruken/Optiroc/maxit arbetade Peter bland annat även som Business Manager Facade och VP Commercial Development. Under tre år arbetade han också i Oslo som Managing Director för STRÅ Norge och 2,5 år i Spanien som Vice President för Optiroc Premix S.A. i Bilbao och Madrid.

”Det känns både spännande och roligt att återvända till den verksamhet där min professionella karriär en gång började. Det har onekligen hänt en hel del under de 12 år som jag varit borta från branschen”, säger Peter.

Peter tillträdde tjänsten som VD för Saint-Gobain Sweden AB den 1 september.