100 000 kronor i potten för bästa studentuppsatsen

Pressmeddelande  •  2011-05-17 08:00 CEST

Sammanlagt 100 000 kronor – ett förstapris på 50 000 kronor och två andrapris på 25 000 kronor vardera – ligger i potten på årets upplaga av studenttävlingen ”Stora Property-priset”. Sista ansökningsdag är 30 juni 2011.

Tävlingen Stora Property-priset är öppen för alla studenter vid svenska universitet och hög­skolor och belönar de tre mest innovativa C- eller D-uppsatserna under året inom området fastighets­förvaltning. Uppsatserna ska bidra till en tydlig effektivisering av fastig­heters ekonomiska och/eller tekniska förvaltning och utveckling.

I år är det fjärde året som tävlingen om Stora Property-priset arrangeras. Vinnarna presen­teras vid en högtidlig ceremoni den 21 september 2011 på den stora nordiska fastighets­konferensen Business Arena i Stockholm.

Vinnare 2010 var Louise Hammarberg och Christer Gerdin från Masterprogrammet ”Technology Management”, som är ett samarbete mellan Lunds Tekniska Högskola och Lunds Ekonomihögskola, med uppsatsen ”Varför genomförs inte lönsamma energieffektiva investeringar?”, en studie av beslutsfaktorerna vid investeringar inom fastighetsbranschen.

Ansökningstiden går ut den 30 juni 2011. Mer information finns på www.storapropertypriset.se

Stora Property-priset instiftades 2007 av tjänsteföretaget ISS. Syftet är att stimulera ett nytänkande inom en annars anonym samhällssektor som har en betydande inverkan på samhällsekonomin.

Juryn består av Örjan Wikforss, professor på KTH, Håkan Bryngelson, ordförande i Almega och vice styrelseordförande i Svensk Näringsliv, Johan Zetterstedt, vd Fastighets­nytt Förlags AB, Anders Borggren, Director Real Estate Management Nordic ISS och Ola Gunnarsson, affärsområdeschef ISS Facility Management.

Bilder finns på ISS pressrum: www.mynewsdesk.com/se/pressroom/iss_facility_services_ab/image/list

Christer Ekelund, presschef ISS Facility Services AB, christer.ekelund@se.issworld.com, +46 73-436 53 55

ISS Facility Services AB, Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med ca 12 000 respektive 42 000 medarbetare. Svensk omsättning är 5 miljarder SEK och kommer från en mängd tjänsteområden som FM, fastigheter, mat & dryck, städning, kontorstjänster och trafiktjänster. ISS ingår i ISS A/S, som ägs av bl a EQT. Koncernen har 522 000 anställda i mer än 50 länder, vilket gör den till världens fjärde största privata arbetsgivare. Läs mer på http://www.se.issworld.com

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom