ISS får uppdrag på nöjespark

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2009 12:00 CET

ISS har tecknat ett samarbetsavtal med Parks & Resorts om att bli serviceleverantör till nöjesfältet Gröna Lund. Avtalet löper på tre år och gäller från den 1 december.

Parks & Resorts är en av Nordens ledande aktörer inom upplevelseindustrin och driver några av Sveriges mest populära attraktions- och nöjesparker, bland annat Gröna Lund i Stockholm. När företaget sökte en ny partner föll valet på ISS.

– Med ISS som partner får vi en ytterst kompetent leverantör. Tillsammans får vi ännu bättre möjligheter att skapa en trevlig miljö på tivolit och nöjda gäster, säger Fredrik Dahlbeck, Sourcing Manager på Parks & Resorts.

Det nya avtalet innebär att ISS utför städning på hela Gröna Lunds område, totalt 38 000 kvadratmeter, såväl inom- som utomhus, och omfattar även fönsterputs, storstädningar, snöröjning, marksopning, markisrengöring och klottersanering.

– Gröna Lund är vår första kund inom segmentet nöjespark, vilket känns spännande. Kompetens, pris och storlek är de faktorer som jag tror fällde avgörandet i det här fallet. Vi ser fram emot att utveckla den här entreprenaden tillsammans med Park & Resorts, säger Cecilia Jerneheim, affärsområdeschef på ISS.

Christer Ekelund, pressansvarig ISS Facility Services AB, christer.ekelund@iss-fs.se, 0734-36 53 55

Annika Troselius, informationsansvarig, Gröna Lunds Tivoli, annika.troselius@gronalund.com, 0708-58 00 50

ISS Facility Services AB är Sveriges största serviceföretag med ca 12 000 medarbetare och en omsättning på 5 miljarder SEK. ISS Facility Services AB ingår i ISS A/S, som ägs av EQT och Goldman Sachs. Koncernen har cirka 483 000 anställda i 53 länder. Läs mer på www.iss-fs.se