ISS fortsätter leverera tjänster till Barsebäcksverket

Pressmeddelande  •  2012-03-08 08:00 CET

ISS får fortsatt förtroende som tjänsteleverantör vid Barsebäcksverket. Nyligen tecknades ett treårigt avtal till ett värde av över 30 miljoner kronor. Avtalet befäster ISS position som den största tjänsteleverantören till den svenska kärnkraftindustrin.

ISS erbjuder integrerade servicelösningar till kunder inom kärnkraftindustrin i Sverige och har tre av landets fyra kärnkraftsanläggningar som kunder. Förutom Barsebäck levererar ISS tjänster till kärnkraftverken i Forsmark och Oskarshamn. Totalt sysselsätter uppdragen cirka 300 personer. Av dessa arbetar runt 25 personer vid Barsebäcksverket.

Barsebäcksverket är en kärnkraftsanläggning under avveckling men där nya spännande verksamheter sedan några år startat upp, och där ISS svarar för att leverera service inom en rad olika områden. Totalt omfattas ett tiotal olika tjänster som sanering, lokalvård, markskötsel och måltidsservice.

Det nya avtalet sträcker sig fram till och med 2014, med möjlighet till förlängning i två år.

– Vi är väldigt glada och stolta över att ha fått förnyat förtroende som tjänsteleverantör vid Barsebäcks anläggning. Avtalet är ett resultat av ett gott samarbete och även ett kvitto på att kunden är nöjd med det arbete vi utför idag, säger Filip Truedsson, affärsområdeschef ISS.

– Vi ser fram emot fler år av givande och utvecklande samarbete. ISS långa erfarenhet som tjänsteleverantör till kärnkraftsindustrin var förstås avgörande för vårt val av leverantör, säger Thomas Hagentoft, chef anläggningsservice, Barsebäck Kraft AB.

Christer Ekelund, pressansvarig, ISS Facility Services AB, christer.ekelund@se.issworld.com, 0734-36 53 55
Thomas Hagentoft, chef anläggningsservice, Barsebäck Kraft AB, thomas.hagentoft@barsebackkraft.se, 046-72 44 86

Foto: Pierre Mens

ISS Facility Services AB är Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med 12 000 respektive 46 000 medarbetare. Svensk omsättning är 5 miljarder SEK och kommer från en mängd tjänsteområden som bl a facility management, städtjänster, mat och dryck, kontorstjänster, fastighetstjänster och transporttjänster. ISS Facility Services AB ingår i ISS A/S som ägs av EQT och Goldman Sachs. Koncernen har 530 000 anställda i mer än 50 länder, vilket gör oss till världens fjärde största privata arbetsgivare. www.se.issworld.com