ISS inleder samarbete med Migrationsverket

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2011 07:00 CET

ISS har vunnit en upphandling avseende måltidstjänster vid en av Migrationsverkets anläggningar för asylsökande, i Kållered utanför Göteborg. Uppdraget, som startade den 1 november, innebär att servera dagens alla måltider till samtliga boende vid anläggningen.

ISS serverar dagligen över 42 500 måltider och har en bred erfarenhet och kompetens inom såväl den offentliga som privata sektorn.

Det nya avtalet med Migrationsverket sträcker sig över 2 år och är värt totalt cirka 12 miljoner kronor.

ISS uppdrag är att tillaga och servera dagens alla måltider till boende vid Sagåsens anläggning för asylsökande. Anläggningen är en av Sveriges största i sitt slag, med cirka 150 asylsökande.

- ISS uppfyllde samtliga våra krav och lämnade samtidigt det mest förmånliga erbjudandet, säger Jan-Ove Piehl, upphandlingsexpert på Migrationsverket.

- Vi är otroligt stolta och glada över att ha fått Migrationsverket som kund. Förutom att servera god och näringsriktig mat, får vi möjlighet att skapa en riktigt bra måltidsupplevelse för de asylsökande, säger Fredrik Höglund, affärsområdeschef på ISS.

Jan-Ove Piehl, upphandlingsexpert, Migrationsverket, jan-ove.piehl@migrationsverket.se, 010-485 85 74 alt. Migrationsverkets presstjänst, 010-485 66 55
Christer Ekelund, pressansvarig, ISS Facility Services AB, christer.ekelund@se.issworld.com, 0734-36 53 55

ISS Facility Services AB är Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med 12 000 respektive 46 000 medarbetare. Svensk omsättning är 5 miljarder SEK och kommer från en mängd tjänsteområden som bl a facility management, städtjänster, mat och dryck, kontorstjänster, fastighetstjänster och transporttjänster. ISS Facility Services AB ingår i ISS A/S som ägs av EQT och Goldman Sachs. Koncernen har 530 000 anställda i mer än 50 länder, vilket gör oss till världens fjärde största privata arbetsgivare. www.se.issworld.com