ISS nyrekryterar och stärker sin position på fastighetsförvaltningsmarknaden

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2010 12:00 CEST

I augusti började Stefan Holmstrand som ny affärsenhetschef för ISS drifttekniska förvaltningsverksamhet. Med sin gedigna erfarenhet från branschen stärker ISS nu positionen ytterligare på den svenska fastighetsförvaltningsmarknaden.

Stefan Holmstrand kommer närmast från YIT där han arbetade som FM-chef.

– Det känns mycket bra att få komma till ISS, ett företag med en så stor mix av tjänster och högt ställda ambitioner och jag ser fram emot en mycket spännande och utmanande resa, säger Stefan.

ISS Property är sedan årsskiftet organiserat utifrån affärsenheter istället för som tidigare geografiskt och Stefan Holmstrand ansvarar för affärsenhet driftteknik.

– Vi är glada ha att Stefan på plats i vår nya organisation. Med sin erfarenhet från den tekniska delen av fastighetsförvaltningen ser vi stora möjligheter att ytterligare stärka vår ledande position i Sverige, säger Ola Gunnarsson, affärsområdeschef ISS Property.

Christer Ekelund, pressansvarig, ISS Facility Services AB, christer.ekelund@iss-fs.se, 0734-36 53 55
Ola Gunnarsson, affärsområdeschef ISS Property, ola.gunnarsson@iss-fs-se, 0734-36 61 57

ISS Facility Services AB är Sveriges och Nordens största serviceföretag med ca 12 000 resp 42 000 medarbetare. Svensk omsättning är 5 miljarder SEK och kommer från en mängd tjänsteområden som FM, fastigheter, mat & dryck, städning, kontorstjänster och trafiktjänster. ISS ingår i ISS A/S, som ägs av bl a EQT. Koncernen har 520 000 anställda i 50 länder, vilket gör den till en av världens fem största privata arbetsgivare. Läs mer på www.iss-fs.se