ISS stärker sin position ytterligare - rekryterar fastighetsutvecklingschef

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2011 18:06 CET

ISS satsar ytterligare inom fastighetsförvaltning och rekryterar Isabella Andersson som ny chef för ISS fastighetsutveckling i Stockholm. Isabella kommer närmast från EFM, en av Sveriges ledande köpcentrumförvaltare.

Med en förvaltning av 14 miljoner kvadratmeter är ISS Sveriges största fastighetsförvaltare med tjänster inom projektledning, byggledning, arkitektur samt övriga fastighetstekniska konsulttjänster. Nu fortsätter man att satsa framåt och anställer Isabella Andersson som fastighetsutvecklingschef i Stockholm. Hennes uppdrag är att inom alla typer av förvaltning ytterligare utveckla och öka värdet på befintliga kunders fastighetsbestånd.

Isabella har en bred erfarenhet av förvaltning och fastighetsutveckling. Närmast kommer hon från European Fund Management (EFM) och en tjänst som Asset Manager /Center Director på Sveriges största köpcentrum Skärholmens centrum. Hon har också varit fastighets-utvecklare hos NCC Property Development.

– ISS är ett starkt namn i fastighetsbranschen med högt ställda ambitioner inom fastighetsförvaltning, säger hon. Jag ser verkligen fram emot att i nära samarbete med kunderna utveckla tjänsterna ytterligare.

– Vi är glada ha att Isabella på plats i vår nya organisation. Med sin erfarenhet från den kommersiella delen inom fastighetsförvaltning ser vi stora möjligheter att ytterligare stärka vår ledande position i Sverige, säger Ola Gunnarsson, affärsområdeschef ISS Property Services.

Christer Ekelund, pressansvarig, ISS Facility Services AB, christer.ekelund@se.issworld.com, 0734-36 53 55
Ola Gunnarsson, affärsområdeschef ISS Property Services, ola.gunnarsson@se.issworld.com, 0734-36 61 57

ISS Facility Services AB, Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med ca 12 000 respektive 42 000 medarbetare. Svensk omsättning är 5 miljarder SEK och kommer från en mängd tjänsteområden som FM, fastigheter, mat & dryck, städning, kontorstjänster och trafiktjänster. ISS ingår i ISS A/S, som ägs av bl a EQT. Koncernen har 525 000 anställda i 50 länder, vilket gör den till världens fjärde största privata arbetsgivare. Läs mer på http://www.se.issworld.com