ISS tar hand om Preems obemannade stationer

Pressmeddelande   •   Mar 01, 2012 07:00 CET

ISS kommer att sköta underhållet av Preems obemannade stationer. Nyligen tecknades ett treårigt avtal till ett värde av cirka 65 miljoner kronor.

Avtalet innebär att ISS kommer att ta över skötselansvaret för cirka 150 obemannade bensinstationer under det första året. Uppdraget är en rikstäckande helhetslösning där ISS levererar samtliga efterfrågade tjänster.

De tjänster som omfattas av avtalet är allt från kontroll av pumpar och kortläsare till renhållning och prisavstämningar. En viktig del är även att kontrollera att alla säkerhetsfunktioner runt stationen fungerar som de ska.

Avtalet är tecknat på tre år och har ett totalt värde på cirka 65 miljoner kronor.

– Vi är otroligt glada över att ha fått uppdraget. Vi har kunnat erbjuda kunden en helhetslösning som passar både tjänstemässigt och geografiskt, säger Måns Svensson, affärsområdeschef ISS.

– Efter en upphandling valde vi ISS på grund av deras förmåga att leverera en rikstäckande helhetslösning som innebär en hög grad av tillgänglighet och servicekvalitet på våra obemannade stationer. En lösning som är bra för oss och våra kunder, säger Chester W. Anderson, Chef Station och Konsument, Preem AB.

Christer Ekelund, pressansvarig, ISS Facility Services AB, christer.ekelund@se.issworld.com, 0734-36 53 55
Chester W Anderson, Chef Station och Konsument, Preem, chester.anderson@preem.se, 010-450 10 00

ISS Facility Services AB är Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med 12 000 respektive 46 000 medarbetare. Svensk omsättning är 5 miljarder SEK och kommer från en mängd tjänsteområden som bl a facility management, städtjänster, mat och dryck, kontorstjänster, fastighetstjänster och transporttjänster. ISS Facility Services AB ingår i ISS A/S som ägs av EQT och Goldman Sachs. Koncernen har 530 000 anställda i mer än 50 länder, vilket gör oss till världens fjärde största privata arbetsgivare. www.se.issworld.com