ISS utökar samarbetet med Cargotec

Pressmeddelande  •  2012-08-20 14:00 CEST

Det blir ISS som tar hand om FM-tjänsterna åt Cargotec i Hudiksvall de närmaste åren. Det blev klart då parterna nyligen tecknade ett treårsavtal, som värderas till cirka 24 miljoner kronor.

Cargotec erbjuder utrustning och lösningar inom lasthantering på väg, hamn och fartyg i hela världen. Företagets fortsatta strävan att effektivisera och fokusera på sin kärnverksamhet innebär nu en utökning av etablerat samarbete med ISS. Sedan två år tillbaka ansvarar ISS för lokalvård och restaurang i Cargotecs anläggning i Hudiksvall.

Det nya avtalet, som gäller från 1 november, innebär att ISS kommer att ansvara för en rad integrerade servicetjänster såsom fastighetsservice, förråd, utemiljö, reception med flera tjänster.

- Vi är mycket stolta att vi fått utökat förtroende som samarbetspartner till Cargotec. Avtalet bekräftar vår position som den största leverantören av integrerade servicelösningar. Det är särskilt roligt då detta är en affär, där vi genomfört de inledande analyserna och tagit fram kontrakts-materialet tillsammans med kunden, säger Filip Truedsson, affärsområdeschef ISS.

-Det övergripande målet med ett utökat samarbete är att uppnå kostnadseffektivitet, flexibilitet och en hög leveranskvalitet. Vi är övertygande om att ISS med sin långa erfarenhet har de resurser som behövs för att vidareutveckla vårt samarbete när det gäller leverans av facility management tjänster, säger Kent Lindberg, inköpschef Cargotec i Hudiksvall.

Christer Ekelund, pressansvarig, ISS Facility Services AB, christer.ekelund@se.issworld.com, 0734-36 53 55
Kent Lindberg, inköpschef, Cargotec AB, kent.lindberg@cargotec.com, 070-57 481 32

ISS Facility Services är Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med 12 000 medarbetare i Sverige och 44 000 medarbetare i Norden. Svensk omsättning är 5 miljarder SEK och kommer från en mängd tjänsteområden som bl a facility management, mat och dryck, kontorstjänster, fastighetstjänster och städtjänster. IFS, Integrated Facility Services, är ISS unika leveransmodell där flera tjänster samordnas och levereras med egen personal. ISS Facility Services AB ingår i ISS A/S som ägs av EQT och Goldman Sachs. Koncernen har över 530 000 anställda i mer än 50 länder, vilket gör oss till världens fjärde största privata arbetsgivare. www.se.issworld.com.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom