iStone startar certifieringsprogram för M3-konsulter

Nyhet   •   Dec 15, 2015 12:11 CET

I takt med att programvaror kommer med nya uppdateringar, så måste också konsulternas kompetens och kunskap följa med, för att kunden skall få ut mesta möjliga av sitt system. Då iStone har över 300 konsulter som jobbar i Infor M3 runtom i världen, så kände iStone behovet av att säkerhetsställa att samtliga konsulter är ständigt uppdaterade i de senaste versionerna.

”iStone väljer att certifiera personal för att du som kund kan känna dig trygg i att alltid få hjälp av en kompetent konsult som inte bara kan programvaran, utan också förstår processerna och kan föreslå lösningar och möjligheter som förbättrar din verksamhet.” menar Lars Steen, affärsområdesansvarig för iStone M3.

I dagsläget har ca 100 konsulter genomgått testerna för version 13.2 och blivit godkända och certifierade. Certifieringen kommer att fortsätta på kommande versioner. Certifieringen av 13.3 förväntas starta redan innan jul.

För att läsa mer kring certifieringen och vilka moduler vi certifierar våra konsulter i, följ vår blogg här

Lars Steen, affärsområdesansvarig iStone M3 lars.steen@istone.com
Gunilla Andersson, Certifieringsansvarig iStone M3 gunilla.andersson@istone.com