​iStone förvärvar CtrlPublishing AB

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2015 08:00 CET

iStone, ett ledande verksamhets- och IT konsultföretag inom affärssystem och e-handel, stärker nu sin ställning gentemot den digitala köparen och förvärvar CtrlPublishing. CtrlPublishing tillhandahåller idag strategiska publiceringslösningar för att stötta marknads- och kommunikationsavdelningar för en konsekvent och effektiv kommunikation i flera kanaler och marknader.

- Idag handlar det inte bara om att kunna leverera en vara till bästa pris, service och tillgänglighet i en e-handel, det handlar väldigt mycket om själva kundupplevelsen under hela köpresan, säger Markus Jakobson, vd på iStone. Vi välkomnar CtrlPublishing som kommer att bidra med ytterligare kompetens och trovärdighet till vår affär.

CtrlPublishing startade 2000 i Stockholm och är 12 medarbetare. Idag jobbar CtrlPublishing med lösningar inom bland annat Adobe Marketing och Creative Cloud, inRiver PIM och Censhare.

- Att ingå i ett stort och välrenommerat företag som iStone kommer att stärka vår marknadsposition och vår relation till våra kunder och partners avsevärt, menar Tobias Hammarstrand, vd på CtrlPublishing.

Bolaget kommer att verka under det gemensamma varumärket iStone och bolagsnamnet iStone CtrlPublishing. De kommer också att flytta in i iStones gemensamma lokaler på Drottninggatan i centrala Stockholm under första kvartalet i 2016.

Markus Jakobson, vd iStone
E-post: markus.jakobson@istone.se

Andreas Olldén, Affärsområdeschef iStone
E-post: andreas.ollden@istone.se