iStone och QPR Software tecknar partneravtal

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2016 14:02 CET

iStone och QPR Software har tecknat ett återförsäljaravtal avseende programvaran QPR ProcessAnalyzer, som möjliggör automatiserad processanalys baserad på befintlig affärssystemdata. Samarbetet skapar nya möjligheter att kartlägga processer, identifiera flaskhalsar och optimera flöden oavsett affärssystem.

"Med QPR ProcessAnalyzer får vi helt nya möjligheter att förbättra och stärka värdet i våra kunders affärssystemlösningar"säger Lars Steen, affärsområdeschef för iStone M3
"Genom att snabbt och enkelt kunna analysera faktiska processflöden har vi en helt ny metod att hitta flaskhalsar och förbättringsområden.”

Som en del av partnerskapet kommer iStone att driva utvecklingen av kopplingar mot M3 och därmed öppna en helt ny marknad för QPR ProcessAnalyzer.

"Samarbetet med iStone är en naturlig fortsättning på QPRs strategi att utveckla lösningar för Process Mining som är lätta att implementera och fungerar för olika IT-system. Med QPR ProcessAnalyzer och inbyggda kopplingar till M3 har vi möjlighet att nå ett nytt globalt affärsområde tillsammans med en ledande aktör som iStone. Alla organisationer som använder M3 kan nu enkelt få värdefull insikt om effektiviteten i sina affärskritiska processer som t.ex. order-to-cash och inköp till betalning," säger Matti Erkheikki, SVP, Process Intelligence business, QPR Software Plc.

Nästa steg är att iStone och QPR gemensamt utvecklar en förkonfigurerad analys av samtliga nyckelprocesser i M3. Pilotprojekt kommer att genomföras under första kvartalet 2016.

OM QPR Software:

QPR Software (Nasdaq Helsinki) erbjuder lösningar för inblick och insikter i affärskritiska processer för att framgångsrikt kunna optimera verksamheten. QPR har ett omfattande programpaket och konsulttjänster för modellering, analys, mätning av processer samt stöd för agil transformation av verksamheten och finns i över 50 länder.

Med 25 års erfarenhet, 2 000 kunder och över en miljon sålda licenser är QPR: s produkter mycket uppskattade av branschanalytiker och kunder. QPR Software - Våga förbättra
För mer information om QPR Software
, besök www.qpr.com

iStone är ett verksamhets- och IT-konsultföretag. Förutom affärssystem fokuserar iStone på lösningar inom e-handel och Cross Commerce, Business Intelligence och CRM. Med drygt 500 anställda i ett tiotal länder är iStone en av de ledande aktörerna inom flera av sina affärsområden. Ett brett utbud av produkter samt spetskompetens inom varje fokusområde, ger långsiktigt hållbara lösningar för våra kunder. Läs mer på istone.se