​NCC väljer iStone för implementation av nytt affärssystem

Pressmeddelande   •   Jan 17, 2017 09:00 CET

Valet föll på Microsoft Dynamics 365 Enterprise (f.d. Microsoft Dynamics AX), som ligger i molnet, med iStone Dynamics som leverantör. NCC Industry Nordics har stort fokus på digitaliseringen och behövde därför byta till ett affärssystem som kunde stödja bolagets digitala utveckling, förbättra produktiviteten samt få en bättre transparens. Implementationen avser divisionerna; Stone Materials (där NCC Recycling numera ingår) och NCC Asphalt i de nordiska länderna.

För oss var det viktigt att partnern hade gedigen erfarenhet av att hantera många och komplexa integrationer och kunde visa på både en teknisk- och verksamhetsförståelse för vart vi var på väg, menar Anders Torell, Head of Business Transformation and Digitalization på NCC Industry Nordics. Vi känner stort förtroende för iStone då de var väldigt lyhörda och tydligt svarade upp på vår kravställning.

iStone Dynamics erhöll en speciell status som Microsoftpartner förra året, tack vare en fördjupning och fokusering inom processindustrin.

Vi är väldigt stolta över att NCC Industry Nordics har valt oss i sin digitala transformation, säger Markus Jakobson, koncernchef på iStone. Vi hoppas att vi kan förbli en trovärdig partner för en lång tid framöver.

E-post: anders.torell@ncc.se
Tel: +46 706-05 85 14

Markus Jakobson, Koncernchef på iStone
E-post: markus.jakobson@istone.com