Nudie Jeans tar hjälp av iStone för fortsatt tillväxt

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2013 10:00 CET

Det Göteborgsbaserade jeansföretaget Nudie Jeans fortsätter att växa globalt. För att hantera och underlätta sin tillväxt har de under 2013 upphandlat affärssystem. Valet har nu landat på Infor M3 med iStone som implementatör.

”Vi befinner oss på en spännande resa. Men att växa ställer höga krav på sitt IT-system och hur det stödjer såväl produktutveckling och logistik som budgetering och prognostisering. Infor M3 for Fashion är helt inriktat på vår bransch och innehåller rätt funktionalitet och gränssnitt”, säger Palle Stenberg, VD på Nudie Jeans.

”Själva systembytet måste göras med stor förståelse för vår affär. Det är inte vem som helst som förstår logiken bakom det vi gör eller vilken typ av företag som användarna finns i. Därför har vi varit lika noggranna i valet av partner för implementation. Allt sammantaget föll valet på iStone, inte minst baserat på deras stora erfarenhet inom just mode och detaljhandel”, fortsätter Palle Stenberg.

Affären som omfattar licenser, installation och utbildning är på ca 5 MSEK. Projektet har inletts och planeras att tas i drift våren 2014.

”Vi är oerhört glada och stolta över att Nudie Jeans har valt oss som partner. Tillsammans ska vi säkerställa en stabil plattform för deras fortsatta utveckling”, säger Markus Jakobson, VD på iStone.

Kort om Nudie Jeans

Nudie Jeans är ett svenskt klädmärke, grundat 2001. Kläderna finns att köpa i 30 länder över hela världen med konceptaffärer i Göteborg, Stockholm, London, Zürich, Barcelona, Sydney, Melbourne, Brisbane, Osaka, Tokyo, Nagoya och Los Angeles. Sedan kollektionen från hösten/vintern 2012 är alla jeans gjorda av 100% organiskt bomull. Hållbarhet är ett av våra kärnvärden. Vi strävar efter långsiktiga relationer med ett fåtal leverantörer och 95% av all produktion sker i Europa. Nudie Jeans är medlemmar i Fair Wear Foundation. Huvudkontoret finns i Göteborg där de 40 medarbetarna sitter i nyrenoverade lokaler i ett hus från 1800-talet på Västra Hamngatan.

Kort om iStone

iStone AB är en verksamhets- och IT-konsultkoncern med drygt 500 anställda i ett tiotal länder. iStone arbetar främst med affärssystemen M3/Movex, Microsoft Dynamics AX och SAP. Dessutom erbjuder vi marknadsledande "best of breed-lösningar". Ett brett utbud av produkter, spetskompetens inom varje erbjudande samt transparens och ansvarstagande i kundrelationen ger långsiktigt hållbara lösningar. www.istone.se