Nytt avtal avseende tjänster av M3

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2013 06:11 CEST

iStone har idag signerat ett avtal avseende tjänster av M3 med Otterbox, USA.
Otterbox som säljer skal till mobiltelefoner, (se www.otterbox.com) använder M3 version 10.1 inom samtliga delar av företaget och driftstartade lösningen våren 2013.

Avtalet är ett estimat avseende konsulting fram till hösten 2013 och är  uppskattat till dryga 370 000 USD, närmare 2.5 miljoner SEK.  Det innefattar främst iStone resurser för M3 konsulting inom såväl affärs som teknikkonsulting, även underkonsulter för streamserve  och finans ingår i avtalet.   Otterbox har köpt ytterligare en verksamhet i USA som skall integreras  med befintlig lösningen vilket innebär att ytterligare behov tillkommer under hösten.   Utrullningar i Irland och Kina finns också i planerna för hösten.

För mer information kontakta Magnus Runbert magnus.runbert@istone.se +46 733 757 002

iStone AB är en verksamhets- och IT-konsultkoncern med drygt 500 anställda i ett tiotal länder. iStone arbetar främst med affärssystemen M3/Movex, Microsoft Dynamics AX och SAP. Dessutom erbjuder vi marknadsledande "best of breed-lösningar". Ett brett utbud av produkter, spetskompetens inom varje erbjudande samt transparens och ansvarstagande i kundrelationen ger långsiktigt hållbara lösningar. www.istone.se