Stort intresse för traineeprogram inom E-handel

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2016 10:58 CET

I slutet av oktober lanserade iStone sitt traineeprogram Digital Business Innovator. Intresset har varit mycket stort och under en period av endast sex veckor ansökte över 250 personer för att bli antagna till programmet.

Programmet är 12 månader långt och varvar utbildning och erfarenhetsutbyte med arbete i kundprojekt. Syftet är att accelerera kunskap inom digitala affärer och skaffa kompetens att guida kunderna inom e-handel och digital transformation. Första uppstart är den 1 februari.

”Att få denna respons är ett tydligt kvitto på att intresset för branschen ökar lavinartat samtidigt som vi hittat rätt koncept. En tydlig feedback vi fått från kandidaterna är att sammanhanget vi erbjuder i kombination med formatet är väldigt unikt. Vi lägger stora resurser internt på att fylla programmet med relevant innehåll för att kandidaterna så fort som möjligt ska få kunskapen de behöver för att lyckas och för att göra våra kunder framgångsrika”, säger Oscar Tryvall, ansvarig för traineeprogrammet

iStone har en av Nordens största e-handelsverksamheter med över 100 medarbetare och vägarna man kan ta efter avslutat traineeprogram är många. Ett 20-tal av iStones mest erfarna medarbetare är involverade för att dela med sig av sina erfarenheter och under ett intensivt år ska traineerna få kunskap som vanligtvis tar flera år att bygga upp. Just nu erbjuds programmet i Stockholm, Göteborg och Jönköping men på sikt kommer även programmet att löpa i Helsingborg och Malmö.

”Efterfrågan av kompetens inom e-handel ökar ständigt och även om vi ser att antalet utbildningar blir fler finns det fortfarande ett gap mellan utbildning och arbetsliv då området är krävande och varje verksamhet är unik på sitt sätt. Målet med vårt program är att vara en förlängning av dessa utbildningar och ett alternativ för individer med tidigare erfarenhet som önskar en språngbräda i karriären. Nu ser vi fram emot att välkomna våra första traineer i februari”, säger Oscar Tryvall

Nästa uppstart av programmet kommer ske i september.

Läs mer om traineeprogrammet här.

För mer information kontakta:

Oscar Tryvall, oscar.tryvall@istone.com, Tlf: +46 (0)70 291 74 46

iStone är ett verksamhets- och IT-konsultföretag. Förutom affärssystem fokuserar iStone på lösningar inom e-handel, Business Intelligence och CRM. Med drygt 500 anställda i ett tiotal länder är iStone en av de ledande aktörerna inom flera av sina affärsområden. Ett brett utbud av produkter samt spetskompetens inom varje fokusområde, ger långsiktigt hållbara lösningar för våra kunder. Läs mer på istone.se