Anders Envall (t.h) skakar hand med John Hardy Skoog i samband med senaste leveransen av pickuper till JH Spårservice.

Dussinet fullt

För ett halvår sedan levererade Auto-Centrum i Västerås de sex första Isuzu-pickuperna till JH Spårservice och nyligen var det dags igen. Då var det första gången spårserviceföretaget testade Isuzu. Alla positiva erfarenheter man fick av sina nya pickuper och den höga servicenivån hos Auto-Centrum gjorde att Jahn-Hardy Skoog bestämde sig för att köpa in sex till.

JH Spårservice grundades för 20 år sedan som ett enmansföretag och har sedan starten vuxit snabbt. Idag är man 50 anställda och sköter underhåll på järnvägar i Sverige, Norge och Danmark. Den geografiska spridningen gör att man måste ha tillförlitliga fordon.

För ett drygt halvår sedan köpte JH sina första Isuzu-pickuper efter att ha testat en mängd andra fordon och nu var det dags igen.

– Vi vet vad vi behöver och det viktigaste är att vår fordonsleverantör förstår våra behov, säger John Hardy Skoog, vd och grundare av JH Spårservice.

Stillestånd är det värsta som kan drabba ett företag som jobbar med service och underhåll. Detta har Auto-Centrum i Västerås tagit fasta på och erbjuder även service på kvällstid. Ända fram till 22.00.

– För många företag kan det vara smidigt att kunna lämna sitt fordon för service efter arbetsdagens slut och sedan hämta ut det tidigt på morgonen. Vår ambition är att jobba kundanpassat och ha service därefter, säger Anders Envall, säljare på Auto-Centrum i Vasteras.

Isuzu är Japans äldsta och största lastbilstillverkare. Rötterna sträcker sig tillbaka till 1916 och tillverkningen startade 1922 i Ishikawajima Automotive Works Company. Idag tillverkas drygt 700.000 lastbilar, bussar och pickuper per år. Företagets erfarenheter och forskning inom den tunga sidan har varit vägledande under utvecklingen av pickupen D-Max. Isuzu Pickup har klassledande dragvikt på hela 3.500 kg samt en bränsleeffektiv motor med låg förbrukning och ett koldioxid-utsläpp på endast 183 g/km, vilket innebär låga driftskostnader och låg vägskatt. Sedan 2017 har Isuzu hela tio modeler I sitt program - allt från Base Single Cab till unika Isuzu AT 35.

Thomas Possling

Presskontakt Informationschef 0739-20 49 25