Ny servicemarknadsdirektör på International Motors Nordic

Ny servicemarknadsdirektör på International Motors Nordic

Niklas Gustafsson har i dagarna tillträtt tjänsten som servicemarknads-direktör för Subaru i Norden och Isuzu i Sverige. Niklas kommer närmast från tjänsten som servicechef på Subaru Nordic.

Niklas började sin karriär inom försvaret och var verksam som teknisk officer under sex år. Han kom till Subaru Nordic för tio år sedan som teknisk utbildare. Ganska snart avancerade Niklas till servicechef – något han verkat som sedan dess. I och med tjänsten som servicemarknadsdirektör blir Niklas även ansvarig för Isuzus eftermarknad.

– Jag ser fram emot min nya utmaning. Det ska bli kul att få ta ett helhetsgrepp om vår eftermarknad. Vi har redan idag väldigt nöjda återförsäljare och höga ägarbetyg för våra verkstäder i Autoindex. Nu gäller det att vässa oss i de kriterier vi inte är bäst. Jag har ett fantastiskt team bakom mig och alla är laddade. Att få ansvar för ytterligare ett bilmärke ger mig samtidigt möjlighet att utvecklas vidare, säger Niklas Gustafsson, servicemarknadsdirektör på International Motors Nordic.

Isuzu är Japans äldsta och största lastbilstillverkare. Rötterna sträcker sig tillbaka till 1916 och tillverkningen startade 1922 i Ishikawajima Automotive Works Company. Idag tillverkas drygt 700.000 lastbilar, bussar och pickuper per år. Företagets erfarenheter och forskning inom den tunga sidan har varit vägledande under utvecklingen av pickupen D-Max. Isuzu Pickup har klassledande dragvikt på hela 3.500 kg samt en bränsleeffektiv motor med låg förbrukning och ett koldioxid-utsläpp på endast 183 g/km, vilket innebär låga driftskostnader och låg vägskatt. Sedan 2017 har Isuzu hela tio modeler I sitt program - allt från Base Single Cab till unika Isuzu AT 35.

Thomas Possling

Presskontakt Informationschef 0739-20 49 25