Kristina Herngren blir ny COO på digitaliseringsbyrån Iteam

Press Release   •   Apr 27, 2017 07:30 CEST

Iteam rekryterar Kristina Herngren som ny COO

Kristina Herngren ansluter sig till Iteam med start den 2 maj. Kristina ersätter Hans Rollman under hans föräldraledighet. Hon kommer sedan fortsätta ha en ledande roll och även stötta kollegor och kunder i den omvandling av affär och organisation som digitaliseringen medför.

- Att någon med Kristinas gedigna bakgrund väljer att söka sig till oss på Iteam ser vi som att vi driver bolag på helt rätt sätt. Vi drivs av att skapa värde, ha kul och göra något bra och det genomsyrar hela vår organisation och vår dagliga verksamhet. Därför är det också naturligt för oss att engagera oss i samhällsfrågor så som hur digitalisering kan vara ett verktyg för demokratisering och integration. Här tror vi att Kristina, med Iteam som plattform, kan bidra med sin erfarenhet både till våra kunder och till samhället i stort, säger Christian Landgren, VD på Iteam.

Iteam digitaliserar företag och organisationer med hjälp av strategi, kod och kultur. Genom att även engagera sig i samhällsfrågor som integration, utbildning, e-hälsa och transporter arbetar Iteam för att få frågor om digitalisering att handla mer om potentialen än om tekniken. Under våren har Iteam träffat politiker och beslutsfattare i regering, riksdag, akademia och media för att både lära sig och för att skapa förståelse för den kraft som finns inbyggd i den pågående digitala transformationen.

- Som ledare vill jag bygga företag och affär tillsammans med kollegor och kunder. Människorna på Iteam har drabbat mig som öppna och inkluderande och bolaget är medarbetarägt. Dessutom vill vi göra skillnad både i näringsliv och samhälle. Iteam är i en expansiv fas och driver på den digitala omvandlingen. Detta matchar min kompetens perfekt och jag får också medvetet designa och vara i ett ständigt lärande, säger Kristina Herngren.

Kristina Herngren har de senaste tre åren arbetat som VD för Coompanion Sverige, en företagsrådgivare med 25 kontor över hela Sverige. Dessförinnan var hon digital strateg och processdesigner på Ottoboni group. Hon har en stor styrelseerfarenhet även på internationell nivå med sina sex år i styrelsen för en av världens största privata finansiärer av mikrofinans, Oikocredit International med verksamhet i 70 länder. Hon anlitas också regelbundet av Hyper Island som föreläsare och processdesigner.

Iteam digitaliserar företag och organisationer genom strategi, kod och kultur. Företaget grundades 1995 ur en vilja att skapa värde, ha kul och göra något bra. 2016 startade Göteborgskontoret. Idag har Iteam 30 anställda i Göteborg och Stockholm med kunder som Stena Oil, Taxi Stockholm och Arbetsförmedlingen. Veckans Affärer utnämnde Iteam till ett av Sveriges Superföretag 2016.

Comments (0)

Comment

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.