Måla hus 30 min = 2550 steg

Itrim vill få Sverige i trim och inspirera fler till att röra på sig i vardagen. Ett bra sätt att hålla igång är att gå minst 10 000 steg per dag, men glöm inte att alla aktiviteter räknas - oavsett om den går att registrera med stegräknare eller inte.

I bifogade stegomvandlartabell kan du se hur många steg 30 minuter av några vanliga vardagsaktiviteter motsvarar. Vår förhoppning är att tabellen ska inspirera till mer vardagsrörelse. Visste du t ex att lövkrattning i 30 min motsvarar ca 3500 steg och när du stryker kläder gör du av med energi motsvarande 1300 steg?

Källa: stegräknare.se

Itrim bjuder på kunskap inom mat, motion och motivation. Följ #komitrim i sociala medier.

Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är ett svenskt företag som genom personligt stöd hjälper människor att förbättra sina mat- och motionsvanor. Itrim-programmet baseras på ledande internationell forskning och utvecklas kontinuerligt i takt med att ny kunskap genereras. De första veckorna fokuseras på själva viktminskningen och därefter på att arbeta in livsstilsförändringarna. Itrim finns idag på över 40 ställen i Sverige och har även viktminskningscenter i Kina, Tyskland och USA.

Itrim är ett av få viktminskningskoncept i världen som fått studier på sina resultat publicerad i  vetenskapliga tidskrifter (American Journal of Clinical Nutrition och International Journal of Obesity.) Läs mer om forskningen bakom Itrim-programmet på itrim.se

• Hälso-, sjukvård

• stegomvandlare