2009 - ett rekordår för Itrim

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2010 11:01 CET

Under 2009 ökade Itrim-kedjans omsättning med 25 % till 90 miljoner kronor. Itrim är ett av Sveriges snabbast växande företag och har idag 28 center runt om i landet. Under 2010 planeras ett flertal öppningar av nya Itrim-center.

- Även 2010 har börjat mycket starkt. Vi har ett fantastiskt kundinflöde nu i januari och personalen på våra center arbetar för högtryck med att ta hand om alla som bestämt sig för att gå ner i vikt - en gång för alla, säger Martin Anderlind, VD Itrim Sverige.

För att gå ner i vikt och stanna där krävs bestående beteendeförändringar vad det gäller mat- och motionsvanor. Det har Itrim tagit fasta på och erbjuder ett viktminskningsprogram baserat på en kombination av individuell rådgivning, gruppträffar och träning. På Itrim kan du antingen bli viktminskningskund eller enbart motionskund.

Itrims viktminskningsprogram inleds med att du tillsammans med din hälsorådgivare tar fram en individuellt anpassad handlingsplan bl a baserad på övervikt, motionsvanor och allmän livsstil. För att beteendeförändringar ska bli bestående måste de ha realistisk förankring i vardagen. Under de första veckorna, den sk viktminskningsfasen, fokuserar man på viktnedgång och på att identifiera ovanor och fallgropar. Därefter ligger fokus på att arbeta in nya, hälsosammare vanor. Itrim handlar om att lära sig äta bra mat regelbundet och i lagom portioner – kombinerat med regelbunden motion.

Itrims träningsform kallas för ”Puls” och är en form av cirkelträning då du både förbättrar konditionen, förbränner fett och bygger muskler. Eftersom man när som helst kan hoppa in var som helst i motionscirkeln, blir det aldrig kö till någon station och man behöver inte boka någon träningstid. Var 30:e sekund byter man station och ett helt träningspass tar bara 30 min.

Detta utmärker Itrim:
• Personligt engagemang. Individuell rådgivning av hälsorådgivare och motionsledare. Regelbundna träffar med fast viktminskningsgrupp för undervisning och utbyte av erfarenheter.

• Snabba resultat. Snabb viktminskning i början håller uppe motivationen. Därefter arbetas nya vanor in.

• Effektiv motion. Ett träningspass på Itrim tar bara 30 minu­ter och du behöver inte passa någon tid. Cirkelträningen be­står av både styrke-och konditionsstationer där du förbättrar konditionen, förbränner fett och bygger muskler.

• Vetenskaplig grund. Itrim-programmet bygger på forsk­ning och på Livsmedelsverkets rekommendationer.

• Bevisat resultat. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna i snitt behållit en viktminsk­ning på 12,3 kg efter två år.

• Långsiktigt tänkande. Nya vanor tar lång tid att få in. Det är en sak att gå ner i vikt – en helt annan att hålla den nya vikten. Itrim handlar om att gå ner i vikt en gång för alla.

För mer information kontakta Martin Anderlind, martin.anderlind@itrim  alt:  0812000121
_______________________________________________________________________

Itrim Sverige AB är en svensk franchisekedja inom motion och viktminskning som genom personligt stöd och grupputbildning hjälper människor till ett lättare och friskare liv.

Idag finns Itrim på följande orter; I Stockholm: Enskede, Farsta Centrum, Haninge, Kungsholmen, Liljeholmen, Norra Bantorget, Sickla, Solna, Spånga, Stureplan, Södermalm och Täby. I Göteborg : Eriksberg, Mölndal och Nordstaden. I Malmö: Jägersro och Västra Hamnen, I övriga landet: Eskilstuna, Kungsbacka, Linköping, Motala, Norrköping, Nyköping, Uppsala, Västerås, Åkersberga, Örebro och Östersund.

Kommentarer (0)