Itrim öppnar i Kungälv och Värnamo

Viktminskningskedjan Itrim fortsätter att växa. Sedan starten för tio år sedan har Itrim hjälpt fler än 36 000 människor att få ett lättare och friskare liv och har nu etablerat sig som alternativet för den som vill gå ner i vikt en gång för alla. Itrim finns idag på över 35 ställen i Sverige och har även center i San Francisco, USA, och i Köln, Tyskland.

I Kungälv och Värnamo etablerar sig Itrim genom licenssamarbete. Vid ett licenssamarbete står Itrim för expertisen och den gedigna erfarenheten vad det gäller viktminskning och licenstagaren för motionsanläggningen. I Kungälv samarbetar Itrim med anläggningen Träna i Kungälv och i Värnamo med Nordic Club. Båda anläggningarna är mycket väletablerade på respektive ort.

- Vi är oerhört noga med vilka vi väljer att samarbeta med och är väldigt glada över att nu kunna erbjuda Itrim tillsammans med våra nya licenstagare i Kungälv och Värnamo, säger Örjan Åhlén, ansvarig för licenssamarbeten på Itrim.

Itrim-programmet handlar om att åstadkomma en beteendeförändring. Vid den inledande hälsoanalysen sätter du mål och strategier tillsammans med din hälsorådgivare. Programmet pågår under minst ett år och innehåller bl a hälsoanalys, motionsanalys, gruppträffar, motivationssamtal, uppföljningar, konditionstest och träningsintroduktion.

Detta utmärker Itrim:
Personligt engagemang
. Individuellt stöd från hälsorådgivare och motionsledare kombinerat med små fasta viktminskningsgrupper som träffas regelbundet.
Snabbt resultat. Snabb viktminskning i början håller motivationen uppe. Därefter arbetas de nya vanorna in.
Fokus på motion. Motion är en viktig komponent för att nå varaktig viktminskning och för att må bra både fysiskt och psykiskt. Itrim-programmet fokuserar på de tre delarna Mat, Motion och Motivation.
Vetenskaplig grund. Itrim-programmet bygger på forskning och på Livsmedelsverkets rekommendationer.
Bevisat resultat. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att medlemmarna i snitt går ner 10,9 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm under de första tio veckorna.
Långsiktigt tänkande. Nya vanor tar tid att få in. Det är en sak att gå ner i vikt - en helt annan att hålla den nya vikten. Itrim är för dig som bestämt dig för att gå ner i vikt en gång för alla.
Nöjda kunder. Fler än 9 av 10 bland Itrims medlemmar är nöjda med Itrim och 92,5% upplever ökad livskvalitet sedan de blev medlemmar hos Itrim.

För mer information och bilder kontakta:
Sofia Heurlin, informationsansvarig, Itrim: 0707273301
Örjan Åhlén, ansvarig licenssamarbeten på Itrim: 08-120 001 34

• Hälso-, sjukvård

• kungälv
  • värnamo
  • gå ner i vikt
  • bantning
  • lättare liv

Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är ett svenskt företag som hjälper människor att gå ner i vikt en gång för alla och i april 2012 utsågs till "Årets franchisekedja i Sverige" av Svensk Franchise. Itrim-programmet baseras på ledande internationell forskning och utvecklas kontinuerligt i takt med att ny kunskap genereras. De första veckorna fokuseras på själva viktminskningen och därefter på att arbeta in livsstilsförändringarna. En vetenskaplig studie visar att medlemmarna i snitt går ner 10,9 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm efter ett år och att hela 79% fullföljer första året. De som fortsätter Itrim-programmets andra år förlorar i snitt 12,3 kilo och 14,1 cm i midjemått. Dessa resultat gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning.