Nyhet: Itrim Livsstil

Itrim värnar om att medlemmarnas viktminskning ska bli bestående. Därför breddar man nu sitt erbjudande och lanserar Itrim Livsstil, riktat mot tidigare viktmedlemmar som vill fortsätta att ha regelbunden uppföljning med sin hälsorådgivare några gånger per år och därmed undvika att viktkurvan börjar peka uppåt igen.

Itrim Livsstil innebär återkommande hälsouppföljningar (1, 2 eller 4 gånger per år) för medlemmar som gått viktminskningsprogrammet under minst ett år.

- Att gå ner i vikt en gång för alla kräver förändrade beteenden, vilket tar tid och är svårt att klara på egen hand. Vi har utvecklat Itrim Livsstil för de medlemmar som avslutat viktminskningsprogrammet, men vill fortsätta att ha uppföljningar med sin hälsorådgivare några gånger per år. Att regelbundet stämma av din hälsa och din viktminskning, få stöd och pepp och sätta nya mål tillsammans med din hälsorådgivare gör det lättare att hålla motivationen uppe och bromsa om vikten börjar gå åt fel håll, säger Charlotte Hildestrand tf programansvarig på Itrim.

Itrim erbjuder sedan tidigare flera olika medlemskap: Guld-, Silver- eller Bronsmedlemskap, på 12 respektive 24 månader, samt flera olika motionsmedlemskap för den som enbart vill motionera på Itrim. Här kan du läsa mer om Itrims olika medlemskap.

För ytterligare information kontakta: Charlotte Hildestrand, tf programansvarig på Itrim på charlotte.hildestrand@itrim.se

• Hälso-, sjukvård

• varaktig viktminskning
  • gå ner i vikt
  • itrim livsstil

Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är ett svenskt företag som hjälper människor att gå ner i vikt en gång för alla och i april 2012 utsågs till "Årets franchisekedja i Sverige" av Svensk Franchise. Itrim-programmet baseras på ledande internationell forskning och utvecklas kontinuerligt i takt med att ny kunskap genereras. De första veckorna fokuseras på själva viktminskningen och därefter på att arbeta in livsstilsförändringarna. En vetenskaplig studie visar att medlemmarna i snitt går ner 10,9 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm efter ett år. De som fortsätter Itrimprogrammets andra år förlorar i snitt 12,3 kilo och 14,1 cm i midjemått. Det gör Itrim världsledande på varaktig viktminskning.

Itrim är ett av få viktminskningskoncept i världen som fått studier på sina resultat publicerad i vetenskapliga tidskrifter (American Journal of Clinical Nutrition och International Journal of Obesity.