Vår nya tjänst ITS Desktop CAD

Att jobba med krävande mjukvara, som CAD, har krävt dyra, dedikerade arbetsstationer som ofta inneburit att användaren tvingas jobba på plats på kontoret. Vår nya CAD-lösning för fjärrskrivbord riktar sig till alla typer av kunder som har behov av att kunna jobba mer flexibelt, utan att behöva göra omfattande investeringar.

ITS CTO, Hampus Dellenstedt berättar:
Lösningen är designad att vara flexibel och innebär att tillämpningar som tidigare krävt specifika arbetsstationer nu kan skapas skalbart i vår datahall. Det eliminerar inte bara behovet för kunden av att skaffa och upprätthålla dyr hårdvara, utan medger också att designers och arkitekter kan jobba mer flexibelt utanför kontorstid.

Med lösningen ITS Desktop CAD får man som kund tillförlitlig kapacitet till ett fast pris per användare. Den nya tjänsten möjliggör att alla typer av krävande tillämpningar, som CAD, bilddesign och andra typer av krävande grafiklösningar, kan köras i molnet via fjärrskrivbord.

Staffan Ybring

Presskontakt VD +46 8 522 433 01

Teknik och känsla

Vi på ITS Nordic levererar smarta IT-, telekom- och utskriftslösningar till alla typer av företag med upp till 500 anställda. Våra lösningar bygger på den absolut senaste tekniken och tanken är att våra kunder ska kunna jobba, maila, surfa, skriva ut och kopiera, utan några störningar och avbrott.

Vi ser vår roll som en pålitlig IT-partner som tar ansvar, är tillgänglig och problemlösande. När vi ser till att våra kunders IT och kommunikation fungerar, kan de fokusera på sin kärnverksamhet och strategiska utmaningar. I många fall arbetar vi parallellt med och frigör tid för våra kunders egna IT-avdelningar. I andra fall tar vi hand om kundernas hela IT-drift. Oavsett vilket, inleder vi alltid våra kundsamarbeten med en grundlig analys för att ta reda på vilka behoven är – innan vi rekommenderar en lösning.

Ända sedan starten 2004 har vi drivit ett företag som har en grundläggande annorlunda idé än de flesta av våra konkurrenter. Vi anser nämligen att den enskilt viktigaste komponenten i vår leverans är exceptionell service. Därför lägger vi stor energi på att erbjuda marknadens bästa service, support och kundtjänst.

I dagsläget har vi fler än 100 medarbetare och vårt huvudkontor ligger i Stockholm.

Läs gärna mer på www.itsnordic.se

ITS Nordic AB
Gårdsvägen 18