Mörsjö Deli och Movement Sales Partner inleder samarbete

Mörsjö Deli och Movement Sales Partner inleder fr.o.m. den 1/4 2017 ett samarbete på den Svenska dagligvarumarknaden. Uppdraget för Movement Sales Partner omfattar att utföra fältsäljbearbetning på dagligvarumarknaden i Sverige. Övriga funktioner som distribution, KAM-ansvar etc. utförs genom Mörsjö Deli´s egen organisation.

Mörsjö Deli – utvecklar norrländsk mattradition

Företaget startade i dec 2007 i ett litet garage på Frösön, men har vuxit ca 30-35% per år. Mörsjö Deli ägs av familjen Godevärn och har fortsatt all tillverkning i Jämtland. ”Storsäljaren” Mörsjö Deli Tunnbrödchips Original har följts av en rad nya smaker och sortimentet har utvecklas löpande med nya och förbättrade produkter, bl a rotsakschips och en gourmet dipmix. All tillverkning sker för hand och produkterna hålller hög kvalitet och ger en känsla av lyx – både till vardag och fest. I dagarna introduceras en ny design av förpackningarna med ett inre tråg – för servering och säkrare transport.

- Vi ser mycket fram emot att börja vårt samarbete med Movement Sales Partner. Det känns bra! Movement teamet är professionella och uppskattas av butikerna, vilket ger goda förutsättningar att nå ut med våra produkter till flera kunder, säger Anna Godevärn, VD Mörsjö Deli / Jämt Tugget AB.

- Vi hälsar Mörsjö Deli varmt välkomna till Movement Sales Partner och som DVH uppdrags-givare. Mörsjö Deli är ett innovativt och spännande tillväxt företag som sedan många år producerar högkvalitativa och smakrika tunnbrödschips. Vårt uppdrag blir att som en drivande och proaktiv säljpartner förstärka Mörsjö Deli´s synlighet i butik och säkra att produkternas nyvunna grossist lagerläggning blir en stor framgång säger Per Ericsson, VD på Movement Sales Partner AB.

För mer information, kontakta:

Anna Godevärn, Mörsjö Deli, 0703-19 39 19, anna.godevarn@telia.com

Per Ericsson, Movement Sales Partner, tel.: 0709-96 95 50, per.ericsson@movementsalespartner.se

Movement Sales Partner AB är ett av de ledande säljbolagen på den Svenska foodservice och dagligvaru-marknaden. Verksamheten startade redan på 1960-talet och idag ingår bolaget i Movement Group Nordic AB. Bolaget, som befinner sig i ett starkt expansivt skede, opererar med sju säljkårer – sex säljkårer bearbetar dagligvarumarknaden inom olika kategorier inkl. Telemarketing – samt en säljkår som är verksam inom Foodservice marknaden.

Antalet anställda uppgår idag till 101 personer. Läs mer på www.movementsalespartner.se